Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبرداد؛

مصوباتی برای ایجاد تحول در مکانیزاسیون در مرغداری‌ها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کارگروه مکانیزاسیون دام و طیور مصوباتی با هدف ارزیابی وضعیت توسعه مکانیزاسیون و ضریب نفوذ ماشین و فن‌آوری در مرغداری‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توسعه و تحول در این بخش به تصویب رسید.

مصوباتی برای ایجاد تحول در مکانیزاسیون در مرغداری‌ها

کریم ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به بازدید از نمایشگاه تجهیزات و ماشین‌های دام و طیور تهران بیان کرد: توسعه فناوری‌های نوین در واحدهای دامداری و مرغداری با هدف افزایش بهره‌وری این واحدها در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه مکانیزاسیون دام و طیور ادامه داد: تجهیز این واحدها به سامانه هوشمند و اتوماسیون، همچنین توسعه دستگاه‌های سیلاژبگر به‌منظور استفاده از بقایا و ضایعات محصولات کشاورزی از اولویت‌های توسعه‌ای این مرکز است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مصوبات کارگروه مکانیزاسیون دام و طیور بیان کرد: انجام تفاهم‌نامه مشترک بین انجمن تولیدکنندگان ماشین‌های دام و طیور، بانک کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار میهن با مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از مصوبات جلسه کارگروه مکانیزاسیون دام و طیور است.

ذوالفقاری در پایان تصریح کرد: هدف مصوبات عنوان شده، ارزیابی وضعیت توسعه مکانیزاسیون و ضریب نفوذ ماشین و فن‌آوری در مرغداری‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توسعه و تحول این بخش است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید