Iranian Agriculture News Agency

اصفهان قُطب‌ تولیدات دامی کشور

استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

اصفهان قُطب‌ تولیدات دامی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که نقش ویژه‌ای از نظر مقدار و کیفیت محصول و میزان اشتغال در پررنگ کردن تولیدات محصولات صنعت دام و طیور کشور داشته است ، استان اصفهان یکی از قُطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

او افزود: این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

مرادمند گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رُتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رُتبه دوم تولید تخم مرغ و رُتبه اول تولید شیر خام و رُتبه چهارم تولید عسل کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان  ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالیانه ۱/۵ میلیون تُن شیر خام رُتبه نخست تولید شیر کشور و با تولید ۲۰۵ هزار تُن، رتبه دوم تولید مرغ و با تولید ۱۰۵ هزار تُن تخم مرغ مقام دوم تولید تخم مرغ کشور را دارد.

او  به رُتبه چهارم تولید عسل استان در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت بوقلمون و رُتبه نخست تولید گوشت شترمرغ را دارد و در سرجمع تولید محصولات پروتیینی کشور رتبه اول را داراست. اصفهان از مناطق اصلی کشور در حوزه صنایع مختلف کشاورزی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید انواع محصولات ایفا می‌کند بطوریکه از نظر رُتبه‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید۲۰۰ هزار تُن گوشت مرغ و یکصد هزار تُن تخم‌مرغ، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید