Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های خور و بیابانک

برداشت خرما از ۵۰ هزار نفر نخل در شهرستان خور و بیابانک آغاز شد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های خور و بیابانک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک با بیان اینکه باغداران این شهرستان برداشت خرما را از سطح ۲۵۰ هکتارنخلستان آغاز کرده اند گفت: هر هکتار نخلستان خوروبیابانک ۲۰۰ نفرنخل دارد و متوسط برداشت در هر هکتار سه تن خرما است.

سیدحکمت موسوی افزود: خور و بیابانک تنها شهرستان خرما خیز استان اصفهان است و هر ساله ۷۵۰ تن خرما از نخلستان‌های این منطقه برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک کبکاب، کرمانی، خدشکن، خارک، زارشک، قصب و انواع زارشک را از ارقام خرمای این شهرستان بیان کرد و گفت: زاهدی، پیارم، مضافتی، برحی و مجول از دیگر رقم‌های کشت شده در باغ‌های خرمای این شهرستان است.

موسوی گفت: ۲۰۰ هکتار از نخلستان روستا‌های مهرجان و گرمه به عنوان قطب اصلی تولید خرما در شهرستان خور و بیابانک محسوب می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه برداشت خرما تا نیمه دوم آبان ادامه دارد افزود: نخلستان‌های این شهرستان تا قبل از سرمای سال ۸۶ بیش از ۷۸۰ هکتار بود که اکنون فقط ۳۵۰ هکتار آن باقی مانده است.

از مجموع ۳۵۰ هکتار نخلستان در خور و بیابانک ۲۵۰ هکتار آن اقتصادی و بقیه به صورت نهال است.

شهرستان خور و بیابانک دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد و محصولات زراعی و باغی آن گندم، جو، آفتابگردان، چغندر، شلغم، پنبه، یونجه، زعفران، سیر، خرما، انار، پسته، زیتون، انجیر، بادام، گردو، توت و زردآلو است.

شهرستان خوروبیابانک با ۱۲ هزار کیلومترمربع وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید