Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یاسوج:

توسعه کشاورزی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اولویت دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه متبوعش را توسعه کشاورزی در مناطق محروم کشور دانست و گفت: دولت برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

توسعه کشاورزی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در بازدید از روند اجرایی طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم و بخصوص وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشاورزی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.

وی با اشاره به روند کند اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت اظهار کرد: با همکاری وزارت نیرو، روند اجرایی این طرح برای کمک به توسعه کشاورزی منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی بیان کرد: نیاز است وزارت نیرو نسبت به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی این طرح اقدامات لازم را انجام دهد و تلاش می شود با همکاری وزارت نیرو منابع مالی مورد نیاز برای تسریع در روند اجرایی طرح تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی، درصد پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت را ۲۳ درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

ساداتی نژاد منابع مالی مورد نیاز این طرح را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

‌وی حجم تخصیص آب سالانه این طرح را ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، کشاورزی و باغبانی این منطقه توسعه می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید