Iranian Agriculture News Agency

کاهش 100درصدی مصرف سوخت توسط مرغدار نمونه کشور

مرغدار نمونه کشور از قم با اشاره به کاهش 100درصدی مصرف سوخت در واحد تولیدی خود، تصریح کرد: مصرف آب و برق نیز در مقایسه با سایر تولید کننده های این بخش ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش 100درصدی مصرف سوخت توسط مرغدار نمونه کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، کمالی مرغدار نمونه کشور از قم در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در استان قم به دلیل محدودیت استفاده از منابع آب و خاک بخش دام و طیور توسعه بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به کیفیت بسیار خوب تولید تخم مرغ در استان قم، افزود: حدود 8 درصد از تخم مرغ کشور در استان قم تولید می‌شود.

کمالی ادامه داد: خوشبختانه در استان قم تنظیم بازار به صورت صد در صدی انجام شده و حدود ۵۰ تن تخم مرغ برای تنظیم بازار پایتخت به استان تهران ارسال می‌شود.

مرغدار نمونه کشور با بیان اینکه تولید تخم مرغ به دلیل وجود مواد پروتئینی در جیره غذایی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این صنعت شده است.

وی با اشاره به کاهش 100درصدی مصرف سوخت در واحد تولیدی خود، تصریح کرد:  مصرف آب و برق نیز در مقایسه با سایر تولید کننده های این بخش ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کمالی ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی بابت راه‌اندازی بازارگاه، یادآور شد: تامین نهاده ها در دولت تدبیر و امید با توجه به شرایط تحریم  به صورت صد در صدی توسط سیستم بازارگاه بدون واسطه در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

وی به دو چالش موجود در زمینه تولید تخم مرغ پیش روی تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: در قیمت‌گذاری گاهاً منافع مصرف کننده در نظر گرفته می شود و باید توجه داشت که تولید کننده در شرایط سخت به تولید می پردازد.

مرغدار نمونه کشور درباره چالش دوم پیش روی تولیدکنندگان این بخش، گفت:  تولید نهادها و واکسن از دیگر چالش های موجود در این صنعت است  و امید می رود در آینده این موضوعات نیز مرتفع شود.

وی گفت: در حال حاضر چند طرح در وزارت جهاد کشاورزی به وسیله کارگروهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید