Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در جوامع محلی

تفاهم‌نامه افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی با مشارکت زنان تسهیل‌گر توسعه روستایی در قالب تعاملات سازمانی و همکاری‌های دوجانبه فی‌مابین صندوق بیمه کشاورزی و موسسه آموزش و ترویج کشاورزی منعقد شد.

اجرای طرح افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در جوامع محلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این طرح در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه کشاورزی در بین تولیدکنندگان و بهره‌برداران زن روستایی و عشایری  و باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تسهیلگران زن روستایی و عشایری به‌عنوان همیار بیمه در سطح روستاها اجرا می‌شود.

اولین جلسه کارگروه استانی طرح افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی با استفاده از ظرفیت زنان تسهیل‌گر توسعه روستایی  با حضور  علی تبریزی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان ‌شرقی،  احد طائری معاون مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، رقیه زرگری مشاور امور بانوان و کارشناس مسئول امور زنان روستایی سازمان، مروجان و کارشناسان امور زنان برخی از شهرستان‌ها و مدیران عامل صندوق توسعه فعالیت‌های زنان روستایی شهرستان‌ها در محل صندوق بیمه کشاورزی استان برگزار شد.

کارشناس مسئول امور زنان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه دستورالعمل اجرایی و تفاهم‌نامه طرح را برای حاضرین تشریح کرد و با اشاره به نقش و اهمیت زنان تسهیل گر توسعه روستایی به‌عنوان پل ارتباطی بین جامعه محلی و کارگزاران دولتی و با اشاره به وجود تعداد 850 نفر زن تسهیل گر فعال روستایی و عشایری در سطح استان، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی دولتی و غیردولتی برای اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر طرح اعلام آمادگی کرد.

علی تبریزی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در صندوق بیمه، لزوم ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در بین بهره‌برداران کشاورزی مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است با توجه به مفاد دستورالعمل اجرایی طرح و سهمیه استانی مقرر شد تعداد 90 زن تسهیل‌گر فعال توسعه روستایی و عشایری از طرف مدیریت هماهنگی ترویج از سطح روستاها انتخاب و معرفی شود و صندوق بیمه کشاورزی نسبت به آموزش و افزایش دانش و مهارت زنان تسهیل‌گر و پرورش و تربیت همیار بیمه به‌عنوان بازوان اجرایی هر دو بخش اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید