Iranian Agriculture News Agency

استاندار اردبیل در بازدید از تخصصی ترین گلخانه استان در شهرستان نمین

تولید سالانه 700 هزار شاخه انواع گل رز هلندی در یک گلخانه هیدروپونیک استان اردبیل

پروژه گلخانه هیدروپونیک شرکت مجتمع گلخانه‌ای آرتا رویش سبلان یکی از پروژه های شاخص گلخانه ای شهرستان نمین بوده که در مدت زمان 6 ماه آماده بهره برداری خواهد شد و از لحاظ زمان بهره برداری در نوع خود بی نظیر است.

تولید  سالانه 700 هزار شاخه انواع گل رز هلندی در یک گلخانه هیدروپونیک استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، اکبر بهنامجو درسفر به شهرستان نمین به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی ، فرماندار شهرستان نمین ، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دربازدید از گلخانه تخصصی در حال احداث گفت:این پروژه یکی از پروژه های شاخص گلخانه ای شهرستان نمین بوده که در مدت زمان 6 ماه آماده بهره برداری خواهد شد و از لحاظ زمان بهره برداری در نوع خود بی نظیر می باشد. ارزش ریالی تولیدات سالانه 700 هزار شاخه گل 300 هزار یورو است.

گلخانه هیدروپونیک شرکت مجتمع گلخانه‌ای آرتا رویش سبلان

استاندار اردبیل  افزود: این گلخانه به روش هیدروپونیک توسط شرکت مجتمع گلخانه ای آرتا رویش سبلان در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و مساحت مفید گلخانه 5824 متر مربع در روستای پته خور شهرستان نمین و با اشتغالزایی مستقیم برای 6 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 60 نفر در حال تکمیل و بهره برداری است

رئیس شورای اداری اردبیل افزود: میزان سرمایه گذاری در این پروژه بالغ بر 120 میلیارد ریال است که از این میزان بالغ بر 67 میلیارد ریال در قالب تسهیلات و بیش از 5میلیارد ریال سهم آورده متقاضی است.

بهنامجو  در پایان اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه های شاخص شهرستان نمین و استان اردبیل بوده و همچنین یکی از سریعترین پروژه های استانی از حیث احداث تا بهره برداری به شمار می رود و می تواند الگوی مناسبی برای صنعت گلخانه‌سازی استان اردبیل و کشور باشد با شروع تولید گل شاخه بریده رز توسط این شرکت، سهم شهرستان نمین  از میزان تولید کل گل مذکور در استان 60 درصد خواهد بود که در سال جهش تولید نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری، نماد واقعی از جهش تولید در کشور است.

بهنامجو در پایان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امسال 350 هکتار گلخانه در استان احداث خواهد شد که نسبت به سال گذشته بیش از 5 برابر رشد خواهد داشت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید