Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ضرورت رفع موازی‌کاری در تعاونی‌ها

تعامل وزارت جهاد کشاورزی و اتاق تعاون ایران در راستای رشد بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعامل خوبی مابین اتاق تعاون و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که از نظر کمی و کیفی باعث رشد تعاونی‌ها و بخش کشاورزی خواهد شد.

ضرورت رفع موازی‌کاری در تعاونی‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه با رئیس اتاق تعاون ایران و کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی این اتاق اظهار کرد: بخش کشاورزی از هر سرمایه‌ای برای توسعه بخش کشاورزی استقبال می‌کند و تعاونی‌ها از سرمایه‌های ما هستند و باید در تصمیم گیری‌های بخش کشاورزی دخیل باشند.

وی افزود: ما سعی کردیم تا این موضوع را عملیاتی کنیم و تعامل خوبی مابین اتاق تعاون و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که از نظر کمی و کیفی باعث رشد تعاونی‌ها و بخش کشاورزی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر عدم موازی کاری در تعاونی‌ها تصریح کرد: هم راستا بودن و رفع موازی‌کاری در تعاونی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یکسان‌سازی امکانات نباید منجر به کندشدن کارها شود و کمک‌های فعلی را هم ابتر کند.

خاوازی ادامه داد: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا توسعه در بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی گفت: بسیاری از وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی و یا اختیارات تجمیع شده در یک تعاونی واحد را باید به مشورت گذاشته و در مجموع تعاونی‌های مرتبط توزیع کنیم تا به اهداف تعاونی‌ها و وزارت جهاد کشاورزی برسیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی با رؤسای اتحادیه‌ها گفت: لازم است تفاهم‌نامه‌ها در سطح معاونین این وزارت‌خانه با اتحادیه‌ها انجام شود تا معاونین بتوانند به مشکلات بخش ورود پیدا کرده و موانع و مشکلات را مرتفع سازند.

خاوازی در رابطه با موانع صادراتی اذعان کرد: باید مسیرها و مشکلات بخش صادرات را پیدا کرده و موانع را در هیئت دولت مطرح کنیم تا مجوزهای لازم به تصویب هیئت دولت برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موضوع تأمین ارز برای واردات سبزی و صیفی و داروهای دامی خاطرنشان کرد: این موضوع را در جلسه هیئت دولت مطرح کردم و ضرورت تأمین سبزی و صیفی و داروهای دامی را به سمع و نظر رئیس جمهور رسید، در نتیجه در دولت تصویب شد تا ارز مورد نیاز این بخش به سرعت تأمین شده و مشکلات بخش مرتفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید