Iranian Agriculture News Agency

ندافیان خبر داد:

برگزاری نخستین مسابقات ربات های کشاورزی در کشور

نخستین مسابقات ملی ربات‌های کشاورزی در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

برگزاری نخستین مسابقات ربات های کشاورزی در کشور

مجتبی ندافیان دبیر فنی نخستین مسابقات ملی ربات‌های کشاورزی (اگربات کاپ) در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: ایران اولین کشوری است که اقدام به برگزاری مسابقات رباتهای کشاورز در منطقه کرده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات برای نخسیتین بار به صورت ملی در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش‌بینی می شود سال آینده این مسابقات به صورت بین‌المللی برگزار شود.

ندافیان با تاکید بر اینکه این مسابقات در دو گروه مسابقات آزاد و مسابقات دانش آموزی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در مسابقات آزاد در سه رشته‌ی ربات های نشاگر، ربات های پیمایشگر و ربات های چینشگر به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر فنی نخستین مسابقات ملی ربات‌های کشاورزی افزود: همچنین دو لیگ دانش آموزی نیز برگزار خواهد شد که ربات های سمپاش و ربات های جابجا کننده گیاهان نیز با یکدیگر مسابقه می دهند.

 ندافیان با اشاره به اینکه این‌گونه مسابقات در سایر کشورها مانند آمریکا، هلند، آلمان، تایلند، چین و هندوستان سابقه برگزاری دارد، تصریح کرد: این‌گونه مسابقات می‌تواند به هوشمند سازی کشاورزی که جز اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند.

گفتنی است این مسابقات، ۱۴ تا ۱۶ اسفند امسال در دهکده بوم گردی آموزش و فنی حرفه‌ای گیلان برگزار خواهد شد، همچنین مهلت ثبت‌نام اولیه تا 30 آبان ماه سال جاری خواهد بود و تاریخ ارسال TDP نیز  تا پایان آذرماه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید