Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در تولید برنامه های تلویزیونی ویژه کشاورزی تاکید کرد

معرفی دستاوردها و ظرفیت های بخش کشاورزی از رسانه ملی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در اولین جلسه هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی که  در سالن مروج معاونت ترویج برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا و سیما در پرداختن به موضوع کشاورزی در برنامه های تلویزیونی بیان داشت: در حال حاضر شبکه آموزش به عنوان پایگاه رسانه ای وزارت جهاد کشاورزی در حال پوشش دادن برنامه های کشاورزی است که با تفاهم انجام شده، ساختارهایی از جمله برنامه های ترکیبی، مسابقه و غیره، نیز در سایر شبکه های سیما مصوب شده است و به زودی برنامه ای تحت عنوان "قهرمانان تولید " در ۴۰ قسمت به روی آنتن می رود.

وی هم چنین از تشکیل شورای برنامه ریزی در ذیل شورای سیاستگذاری وزارت جهاد کشاورزی به منظور تولید برنامه های تلویزیونی خبر داد و افزود: شورای برنامه ریزی برای تولید محتوای برنامه های رادیویی و تلویزیونی تحت عنوان ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده است و این شورا با ایجاد ساختاری مدون در قالب ۱۸ کارگروه در قسمت های مختلف بخش کشاورزی برنامه ریزی برای تولید محتوای کشاورزی را در دستور کار دارد.

دکتر خاوازی ارائه اولویت های موضوعی-محصولی در تولیدات رسانه ای را از ماموریت های مهم این کارگروه ها دانست و بیان داشت: هم اکنون ظرفیت های متعددی برای تولید برنامه ویژه کشاورزی در صدا و سیما ایجاد شده است که لازم است از این فرصت اثرگذاری مهم برای شناساندن و معرفی دستاوردها و ظرفیت های بخش کشاورزی استفاده بهینه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ویژگی های تولید برنامه های تلویزیونی ویژه کشاورزی بیان داشت: استفاده از الگوهای موفق راه اندازی کسب و کار در زمینه کشاورزی، فعالیت جوانان در شرکت های دانش بنیان و پرداختن به موضوعات مهمی از جمله تنظیم بازار می تواند از محورهای برنامه سازی در بخش کشاورزی باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به ایجاد فصل جدیدی از همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیما ضرورت بهره مندی از این فرصت را یادآور شد و افزود: علی رغم اختصاص یافتن سهمی از پخش برنامه های شبکه های سیما، وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت های بسیار مطلوبی برای پخش برنامه های خبری در شبکه ها و برنامه های ویژه خبری در اختیار دارد که می توان از این امکان نیز برای اطلاع رسانی و بیان دستاوردهای وزارتخانه استفاده کرد.

سید علی محققی به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره کرد و بیان داشت: وزیر جهاد کشاورزی همواره آموزش و ترویج را از دغدغه های مهم این وزراتخانه برشمرده و به اهمیت تقویت این دو مقوله در ارتقای تولید و خوداتکایی توجه و تاکید دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، بهره مندی از نظرات کارشناسان را در تهیه خبرهای بخش کشاورزی ضروری دانست و افزود: دبیران رسانه ای عمدتا در تهیه برنامه های خبری خود، گرایش به گرفتن نقطه نظرات مدیران دارند که لازم است با بازنگری در سیاستگذاری های رسانه، عرصه برای ارائه نظرات کارشناسی متخصصان در کنار مدیران این حوزه نیز فراهم شود.

وی با ابراز خرسندی از شکل گیری شورای برنامه ریزی تولید محتوای برنامه های تلویزیونی، توجه به سرفصل های ۲۱ طرح اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی را در ذیل اولویت بندی کارگروه های این شورا خواستار شد.

در بخش دیگر این نشست با حضور دبیران ۱۸ کارگروه در تمامی حوزه های اجرایی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، پیرامون موضوعات مهمی از قبیل مخاطب شناسی، اولویت سنجی، هدفگذاری های کلان و غیره در قالب جلسات مجزا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید