Iranian Agriculture News Agency

توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد:

نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز، اولین نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با پیشرفت بخش کشاورزی از مرحله تولید داخل به تولید تجاری وارد شده ایم، قیمت تضمینی، خرید تضمینی، تعرفه واردات و صادرات در قالب اقتصادی تعریف می شود.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سال زراعی 1401-1402، سال اجرای اصلاح الگوی کشت بر اساس اقلیم، اقتصاد و نیاز کشور است تا درآمد کشاورز برای تغییر کشت با گذشته تفاوت نداشته باشد و معیشت کشاورز تامین باشد. نیاز کشور محصولات اساسی مانند گندم، برنج، حبوبات، گوشت، علوفه دام، جو، ذرت، پنبه، چغندرقند، نیشکر، محصولات سبزی و صیفی و صنعتی است.

مهاجر در رابطه با پیوست رسانه ای اجرای اصلاح الگوی کشت عنوان کرد: باید پیش از متقاعد سازی کشاورزان، مسئولان را متقاعد کنیم تا کشاورزان از طریق مسئولان توجیه شوند. باید خوراک رسانه ای با خط مشی مشخص ایجاد و برای ابهامات پاسخ مناسب در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با تشکیل اتاق فکر برای جامعه مخاطب بخش که کشاورزان هستند برنامه ریزی کنید تا بتوانیم به درستی این قشر را اقناع کنیم.

استفاده از تکنیک ها و مجاری ارتباطی برای متقاعدسازی مخاطب

در ادامه این نشست، فاطمه زارعان معاون امور رسانه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در فرآیند اطلاع رسانی سه محور داریم، تولید محتوا نقطه تمرکز و اتصال با مخاطبان است و باید مکانیزمی تعیین کنیم تا ارتباط قوی با بخش فنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قالب دادن به محتوا بر اساس نیاز مخاطب و استراتژی وزارت خانه انجام می شود؛ باید از تمام تکتیک ها، کانال ها و مجاری ارتباطی، روش های متقاعدسازی مخاطب استفاده کنیم؛ محور دوم انتشار محتوا است و باید راه هایی که می توانیم پیام ها را به مخاطب برسانیم شناسایی کنیم.

معاون امور رسانه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای قالب بندی محتوا و اطلاع رسانی یکی دیکر از محورها و دغدغه ها است که با پیوست روابط عمومی، سازمان ها برای این اقدامات اعتبار در نظر خواهند گرفت.

وی پیشنهاد کرد: از تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های مردم نهاد مرتبط استفاده شود تا بتوانیم مخاطب بخش را اقناع کنیم.

زارعان با اشاره به بسترهای داخلی فضای مجازی برای اطلاع رسانی ادامه داد: از بستر تاک و ایتا برای اطلاع رسانی و اجرای طرح استفاده کنید.

تدوین تقویم رسانه ای برای اجرای الگوی کشت

در ادامه این نشست، احسان علی نژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانی الگوی کشت همان جریان سازی در راستای ارتباط موثر است و در موضوعات ملی باید حتما چنین پیوستی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید برای الگوی کشت یک تقویم سانه ای به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشیم و از تمام ظرفیت ها اعم از رسانه های بومی و استانی استفاده کنیم.

علی نژاد با تاکید بر اینکه روابط عمومی بازوی نظام و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح الگوی کشت است، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای این امر استفاده کنیم.

بستر سازی، افزایش درک و آگاهی جامعه مخاطب هدف پیوست رسانه ای

در این نشست، حمید شکری مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیوست رسانه‌ای به معنای اطلاع رسانی صرف نیست، بلکه به معنای اقناع و متقاعد سازی، بستر سازی و بالا بردن درک و آگاهی جامعه مخاطب اعم از کشاورز، بهره بردار، مهندس ، مروج، سیاست‌گذار، قانونگذار، برای همراهی و همکاری و همدلی با اجرای طرح الگوی کشت است.

وی ادامه داد: پیوست  رسانه‌ای به معنی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ، اطلاع یابی و اطلاع رسانی، پاسخ یابی و پاسخ دهی بر افکار عمومی، ذینفعان بخش کشاورزی برای اجرای بهینه، موثر و موفق طرح الگوی اصلاح الگوی کشت کشاورزی است.

مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانه‌ای به معنای بستر سازی برای اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت  و ایجاد زمینه های لازم در ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه هماهنگ و منسجم درون دستگاهی و برون دستگاهی اعم از از وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،استانداری ها ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه، قوه قضاییه، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی برای همراهی و همکاری و تعامل با این پروژه بزرگ در توسعه کشاورزی ایران برای رساندن ایران به اوج اقتدار وامنیت غذایی در منطقه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید