Iranian Agriculture News Agency

در استان های اردبیل و لرستان اجرا خواهد شد؛

طرح پایلوت «مرکز تلفن گویا» در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از اجرای پایلوت «مرکز تلفن گویا» در بخش کشاورزی استان‌های اردبیل و لرستان خبر داد.

طرح پایلوت «مرکز تلفن گویا» در بخش کشاورزی

علیرضا اسحاقی مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به ایجاد «مرکز تلفن گویا» در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر به دنبال اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان‌های اردبیل و لرستان هستیم.

وی افزود: بخش نرم‌افزاری این پروژه آماده  است و انشالله پس از اجرای پایلوت، در اردیبهشت ماه سال آینده به صورت ملی از آن رونمایی خواهد شد.

 اسحاقی با اشاره به اینکه از طریق تلفن گویا، بهره برداران و کشاورزان می‌توانند به جواب سوالات خود برسند، افزود: پس از تماس با تلفن گویا، از طرق مسیری مشخص با توجه سوال کشاورزان و بهره‌برداران ارتباط با محقق معین در همان شهر و شهرستان برقرار خواهد شد.

مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، افزود: با همکاری مخابرات شماره ای 4رقمی برای این منظور اختصاص یافته و شهر و شهرستان افراد پس از تماس قابل شناسایی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تولید فیلم‌های آموزشی  و ترویجی که به صورت مستقل در موسسه آموزش و ترویج تولید شده است، گفت: ۶۴ عنوان فیلم جدید و به روز به صورت رایگان، در موضوعات مختلفی و بر اساس نیاز اعلام شده استان‌ها، تولید و در هفته آینده در تالار ترویج قرار خواهد گرفت.

اسحاقی به برنامه های تولیدی برای رسانه ملی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در شبکه یک برنامه قهرمانان تولید در بخش کشاورزی، تولید و در حال پخش است؛ همچنین در شبکه آموزش نیز زمان پخش ۴۵ دقیقه ای برای سال اول تولید برنامه توافق شده و بنا بود از پانزدهم اسفندماه سال جاری برنامه آغاز شود اما به دلیل بیماری کرونا تولید و پخش آن عقب افتاده است و انشالله در سال جدید تولید و پخش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مسابقه رویش نیز در شبکه آموزش در حال اجرا بوده که تولید و پخش آن با تاخیر همراه است. همچنین در شبکه‌های استانی نیز متناسب با موضوعات آن استان، برنامه‌های خاص هر استان تولید خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید