Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد

آذربایجان غربی قطب تولید گوشت کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان با تولید سالانه 47 هزارتن گوشت قرمز قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

آذربایجان غربی قطب تولید گوشت کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه در حال حاضر 7 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: استان با تولید سالانه 47 هزار تن گوشت قرمز رتبه 5 و قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

وی نیاز سالانه استان به گوشت قرمز را 39 هزار و 360 تن عنوان و اضافه کرد: از 47 هزار تن گوشت قرمز تولیدی استان 16.41 درصد به عنوان گوشت مازاد بر تولید به سایر استانهای کشور صادر می شود. 

یوسفی رضایی با بیان اینکه آذربایجان غربی 3.7 درصد از تولیدات دامی کشور را تولید می کند، گفت: هم اکنون 130 هزار نفر در بخش صنعت دام شامل دامداری، مرغداری و زنبورستانهای استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تولید سالانه 393 هزارتن شیر در استان گفت: استان در زمینه تولید شیر رتبه 8 کشور را به خود اختصاص داده و نیاز سالانه استان 360 هزار تن شیر است و مابقی شیر مازاد به سایر استانها ارسال می شود.

یوسفی رضایی با اشاره به توسعه دامداری صنعتی با استفاده از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا، افزود: ایجاد و راه‌اندازی دامداری‌های بزرگ‌‌مقیاس از جمله دو واحد گاو شیری هرکدام 5 هزار راسی و یک واحد دو هزار راسی و یک واحد 50 هزار راسی دام سبک با مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی جزو برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سطح استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید