Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از بزرگترین واحد پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب استان آغاز شد

بزرگترین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب استان، با حضور مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در شهرستان میاندوآب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از بزرگترین واحد پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب استان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در میاندوآب، رضا مقدم مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در آیین آغاز بهره‌برداری از این واحد تولیدی گفت: افزایش ظرفیت طرح پرورش مرغ تخم‌گذار از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف و صرف اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در روستای حاجی بهزاد شهرستان میاندوآب انجام‌گرفته است.

وی اضافه کرد: با آغاز فعالیت این مرغداری، برای ۱۱ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۲ نفر به‌طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مقدم توضیح داد: با افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخم‌گذار روستای حاجی بهزاد و تولید سالانه هزار و ۹۴۶ تن تخم‌مرغ در این مرغداری، تولید تخم‌مرغ صنعتی در شهرستان میاندوآب به دو هزار و ۹۲۰ تن افزایش می‌یابد و با توجه به نیاز سالانه شهرستان به دو هزار و ۴۷۸ تن تخم‌مرغ، میزان ۴۴۲ تن تخم‌مرغ، مازاد بر مصرف شهرستان در مرغداری‌های میاندوآب تولید و روانه بازار‌های مصرف شهرستان‌های هم‌جوار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۸ واحد صنعتی مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۲۰ هزار قطعه، دو واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۶۵ قطعه، دو واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در سال، زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه پنج هزار تن گوشت مرغ، یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید