Iranian Agriculture News Agency

۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: 142 پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی، شامگاه دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که به‌صورت نمادین در کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش در شهرستان ارومیه برگزار شد، بیان کرد: با افتتاح ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی برای هزار و ۲۴۷ نفر اشتغال‌زایی و برای چهار هزار و ۲۲۹ نفر تثبیت اشتغال انجام شده و ۲۳ هزار و ۶۰۵ خانوار از عواید اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش ارومیه نیز با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع پوره میوه و لواشک در سال، با اعتبار هزینه شده هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است، اضافه کرد: ۶۰ خانوار از عواید اجرای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: ۳۵ واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب در استان با ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول در سال مشغول فعالیت هستند که با افتتاح سی و ششمین واحد تولید پوره میوه، این ظرفیت به ۲۰۴ هزار تن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید