Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

افزایش ۵۰ درصدی کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزایش ۸۱ درصدی کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر به میزان سه هزارو 500 هکتار در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای کاهش مصرف آب و کمک به تامین علوفه مورد نیاز واحد‌های دامی در استان انجام شده است.

افزایش ۵۰ درصدی کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی بیان کرد: سطح زیر کشت طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سال زراعی جاری به میزان ۳۵۰ هزار هکتار بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دیانتی خاطرنشان کرد: درمحصولات زراعی بهاره پنج هزار و ۳۰۰ هکتار کشت نشایی و ۶ هزار و ۹۷۱ هکتار سیستم میکرو با نوار تیپ انجام شده است.

وی ادامه داد: درراستای افزایش راندمان تولید و بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی تاکنون ۸۶ هکتارتوسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر در سال جاری انجام شده است.

دیانتی توضیح داد: در سال جاری برای چهار هزار و ۷۹۰ متر مربع مجوز تاسیس و بهره‌برداری گلخانه‌های زیر ۳۰۰ متر به تعداد ۱۶ واحد صادر شده است. با توجه به مزایای احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه‌اندازی چنین گلخانه‌هایی در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان ساخت در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد، افزود: گلخانه‌های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغال‌زایی روستاییان و زمینه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی است.

وی یادآور شد: در کنار شهرک‌های گلخانه‌ای توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز مورد حمایت و توجه جدی است تا شاهد افزایش میزان اشتغال و تولید باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید