Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت واحدهای بسته‌بندی میوه تازه آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گفت: ظرفیت واحدهای بسته‌بندی میوه تازه آذربایجان غربی افزایش می‌یابد.

ظرفیت واحدهای بسته‌بندی میوه تازه آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمد دمکری بیان کرد: با افتتاح سه واحد بسته‌بندی میوه در دهه مبارک فجر در سطح شهرستان‌های نقده، شاهین دژ و ارومیه با ظرفیت 24 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال‌زایی برای 108 نفر به‌صورت مستقیم، ظرفیت واحدهای بسته‌بندی میوه استان به 320 هزار تن افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: چهار واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب با ظرفیت جذب مواد خام 202 هزارتن در سال و ظرفیت تولید 40 هزار تن و ایجاد اشتغال 240 نفر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد نیز درسطح استان در دست احداث است که به‌زودی به مرحله به بهره‌برداری می‌رسد.

دمکری خاطرنشان کرد: تعداد 16 فقره پروانه بهره‌برداری با جذب مواد خام به ظرفیت 124 هزار تن و تولید محصول به ظرفیت اسمی 64 هزار تن و با ایجاد اشتغال 201 نفرو 49 فقره جواز تأسیس در زیربخش‌های دامی، زراعی، باغی به ظرفیت 212 هزار تن و ایجاد اشتغال برای 586 نفر از دهه فجر سال گذشته تا کنون در سطح استان برای متقاضیان صادر شده است.

وی یادآور شد: برای سه واحد تولید خوراک دام و طیور بر پایه بقایای گیاهی، به ظرفیت 110 هزارتن و اشتغال 54 نفر در راستای استفاده هرچه بیشتر از ضایعات کشاورزی و پسماند کارخانجات قند و تولید پوره و کنسانتره در غذای دام و طیور در سال جاری مجوز صادر شده است.

دمکری با اشاره به تولید 75 هزار تن رب گوجه‌فرنگی در استان، اضافه کرد: 35 واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب در استان با ظرفیت تولید بیش از 200 هزار تن محصول در سال مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امسال همچنین واحد تولید نشاسته و گلوتن گندم با ظرفیت تولید 90 هزار تن و اشتغال 150 نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید