Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

۲۵۲۲ واحد جایگاه دامی خوی در بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و 522 واحد جایگاه دامی در جریان دو مرحله زلزله سال گذشته شهرستان خوی آسیب دیده بوده که از این تعداد هزار واحد جایگاه دامی در شهریورماه به دست استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح و تحویل دامداران شد و دو هزار و 522 واحد نیز تا پایان بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

۲۵۲۲ واحد جایگاه دامی خوی در بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای دامی بازسازی شده در زلزله خوی گفت: ۵۲۲ واحد دامی در اثر وقوع زلزله در ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ در شهرستان خوی دچار خسارت شد که مورد بازسازی قرار گرفتند و در زلزله دوم که در هشت بهمن‌ماه سال گذشته به وقوع پیوست، حدود سه هزار واحد دامی خسارت دیده مصوب شد که اقدامات بازسازی آن انجام شود. 

شهبازی توضیح داد: ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی برای هر واحد دامی در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی در ماه‌های آینده تخصیص می‌یابد و ۳۰ میلیون تومان هم وام با نرخ بهره چهار درصد به دامداران توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود‌. 

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری شهرستان تعداد ۸۲ هزار و ۵۰۰ عدد بلوک سیمانی رایگان در بین دامداران زلزله زده توزیع شده است. 

شهبازی تاکید کرد: خوشبختانه ۵۲۲ واحد تکمیل و تحویل دامداران شده و از سه هزار واحد جایگاه دامی در زلزله دوم نیز تاکنون دو هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و ۲۵۰ واحد در مرحله‌ دیوارچینی و سقف چینی هستند. 

وی ابراز امیدواری کرد در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان ماه بهمن سال جاری این عملیات نیز اتمام و این واحدها به بهره‌برداری برسند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: از سه هزار و ۵۲۲ واحد نیمه صنعتی کوچک در سطح روستاهای شهرستان خوی، به تعداد ۶۵۲ پروانه صنفی دامداری و ۳۴۸ پروانه دامداری کوچک روستایی صادر شده است و در تلاش هستیم برای تمام دامداران مجوزهای لازم را صادر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید