Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

بهره‌برداری ۹ طرح اقتصادی، تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از آماده بهره‌برداری شدن ۹ طرح در بخش‌های آب و خاک، صنایع کشاورزی و تولید طیور این شهرستان با اعتبار بالغ‌بر ۶۰۱ میلیارد ریال خبر داد.

بهره‌برداری ۹ طرح اقتصادی، تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در میاندوآب، رضا مقدم در جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام این خبر، توضیح داد: این طرح‌ها که در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند، شامل یک واحد اسانس گیری، تولید عرقیات گیاهی، خشک و بسته‌بندی کردن گیاهان دارویی با ظرفیت سالانه ۶۰۰ تن در روستای نظام‌آباد، واحد تولید مکمل غذایی، انواع جوانه‌ها و قاووت با ظرفیت سالانه ۲۵ تن در شهرک صنعتی میاندوآب، طرح افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخم‌گذار از ۶۰ هزار قطعه به ۱۲۰ هزار قطعه در روستای حاجی بهزاد، احداث و بهسازی کانال عمومی روستای قزقلعه به طول ۱۸۵ متر، اجرای بیش از ۱۴ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار در روستاهای جارچلو، اوچ تپه کرد، سرچنار، ابراهیم آباد و دولت آباد شهرستان میاندوآب هستند.

وی افزود: با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها برای تعداد ۳۷ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و برای ۵۱ نفر به‌طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم و تعداد ۶۳ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند‌ می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با تبیین اهداف و وظایف کمیته روستایی و عشایری، گفت: برجسته‌سازی نقش ارزنده روستاییان و عشایر در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم کردن زمینه مشارکت و حضور پرشور روستاییان و عشایر در مراسمات و برنامه‌های دهه فجر، انعکاس اقدامات انجام‌شده در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی روستاها، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه افتخار و بالندگی به انقلاب اسلامی از اهداف اصلی کمیته روستایی و عشایری است.

مقدم بر مشارکت و تعامل سازنده ادارات و ارگان‌های عضو کمیته روستایی و عشایری در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات ایام دهه فجر، تأکید کرد.

وی برگزاری مراسم جشن انقلاب، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برپایی محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی، برگزاری میز خدمت و ملاقات مردمی، ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی، ویزیت و واکسیناسیون رایگان دام توسط شبکه دامپزشکی در ایام دهه فجر، برگزاری دوره‌های آموزشی- ترویجی در سطح روستاها، تهیه بروشور عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، آذین بندی و نصب بنر تبریک دهه فجر بر سردرب کلیه ساختمان‌های ادارات عضو کمیته روستایی و عشایری، حضور پرشور کارکنان جهاد کشاورزی، سایر ادارات عضو کمیته و بهره‌برداران بخش کشاورزی، در راهپیمایی عظیم یوم‌الله ۲۲ بهمن را از برنامه‌های اجرایی جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برشمرد.

حجت‌الاسلام علی سلطانی امام جماعت جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به حوادث تروریستی اخیر گفت: امسال باید در راستای خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان، برنامه‌ها و مراسمات دهه مبارک فجر، باشکوه و حساسیت بیشتری نسبت به سنوات گذشته برگزار شود.

وی افزود: ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل (ره) به‌ویژه حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید در مراسمات ایام دهه فجر، موردتوجه قرار گیرد و دستاوردها و برکات عظیم انقلاب اسلامی تبیین شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید