Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

۱۱۴ هزار نفر بهره‌بردار عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی گفت: ۵۸ درصد بهره‌برداران استان به تعداد ۱۱۴ هزار و ۵۳۵ نفر عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی در سطح استان هستند.

۱۱۴ هزار نفر بهره‌بردار عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، میر جمال ساداتی در ششمین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کار‌های کشاورزی در مدیریت تعاون روستایی استان و شبکه‌های تحت پوشش، افزود: از تعداد ۲۰۰ هزار و ۵۰۲ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح استان، بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط تاکنون معادل ۵۸ درصد بهره‌برداران عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی استان هستند.

ساداتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه فعالیت‌های نظام صنفی تبدیل به پروانه کسب کشاورزی شده و از طریق سامانه سبک صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۳ هزار و ۵۳۳ فقره پروانه کسب یا فعالیت کشاورزی در نظام صنفی در سطح استان تاکنون صادر شده است.

ساداتی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و ۵۴۵ فقره پروانه فعالیت یا پروانه کسب کشاورزی در نظام صنفی تمدید شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۳۵ اتحادیه صنفی در سطح ۱۵ شهرستان استان، گفت: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی با شکل گیری اتحادیه‌های صنفی کشاورزی با برگزاری اجلاس برابر دستورالعمل مربوطه در پنج شهرستان و ثبت قانونی اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در دو شهرستان و اتاق اصناف کشاورزی در دو شهرستان در حال انجام است.

ثبت قانونی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی در سایر شهرستان‌های استان نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید