Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

تأمین بیش از 57 هزار تن کود ازته برای کشاورزان آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کود ازته مورد نیاز کشاورزان استان از 8 مبداء پتروشیمی مرودشت، رازی، کرمانشاه، عسلویه، بندر امام، بندر عباس، پتروشیمی ارومیه و شهدای صدر شیمی شیراز تامین می‌شود.

تأمین بیش از 57 هزار تن کود ازته برای کشاورزان آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمود مظلومی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 57 هزار و 200  تن کود ازته (اوره، سولفات آمونیوم، سولفات نیترات آمونیم) از این هشت مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ سهمیه 89  هزار و 104  تنی کود ازته توسط سازمان جهاد کشاورزی برای استان از ابتدای سال تا پایان آبان بیش از 65 درصد سهمیه محقق شده است.

مظلومی توضیح داد: بیش از 95 درصد کود ازته مصرفی در استان مربوط به اوره است. کود اوره از رایج‌ترین و مهم‌ترین منابع تأمین ازت مورد نیاز گیاهان است و مصرف بهینه و به هنگام کودهای شیمیائی نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی دارد.

وی افزود: تمام مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تلاش شبانه‌روزی سعی دارد برنامه کودی استان را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید