Iranian Agriculture News Agency

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:

افزایش بهره‌وری نیازمند تقویت ارتباط بین مراکز تحقیقاتی است

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یکی از وظایف مهم مراکز تحقیقاتی افزایش ارتباط بین بهره‌بردار و محققین در جهت افزایش بهره‌وری و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی به‌عنوان نیاز اصلی این بخش است.

افزایش بهره‌وری نیازمند تقویت ارتباط بین مراکز تحقیقاتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حسین جعفری در آیین معرفی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی ضمن تقدیر از زحمات محمد رضایی رئیس مرکز سابق و آرزوی موفقیت برای اسماعیل علیزاده سرپرست جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان، افزود : 70 درصد طرح‌های پژوهشی مراکز باید در راستای حل مشکلات و مسائل بخش اجرا باشد. 

جعفری در خصوص نام‌گذاری هفته پژوهش و فناوری امسال در سازمان تات با نام "پژوهش و فناوری، پیشران تولید، بهره‌وری و امنیت غذایی" گفت: نقش پژوهش و فناوری به‌عنوان ارکان اصلی تحقق اهداف کشور در سند امنیت غذایی، رشد تولید و ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازوی علمی وزارت جهاد کشاورزی است و مراکز تحقیقاتی استانی باید در کنار بخش اجرا و در راستای حل مشکلات آنها باشند. 

وی با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت به‌عنوان حلقه اتصال همه حوزه‌های بخش‌های کشاورزی گفت: رعایت این الگوی باید واقع بینانه و درست باشد و در همه بخش‌ها توسعه پیداکند. طرح الگوی کشت پارسال برای محصولات زراعی و امسال برای محصولات زراعی و باغی اجرا شده و این طرح در سال آینده برای شیلات و سایر طرح‌ها اجرا خواهد شد. 

در این آیین از خدمات محمد رضایی قدردانی و اسماعیل علی زاده به‌عنوان سرپرست جدید مرکز معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید