Iranian Agriculture News Agency

۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ در ارومیه کشف و توقیف شد

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه گفت: ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاقد هویت، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف طی بازرسی انجام شده از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان توقیف شد.

۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ در ارومیه کشف و توقیف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی محسن حقیقی بیان کرد: از این میزان، ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ از یک واحد رستورانی در ارومیه کشف و توقیف شد که بعد از نمونه‌برداری و بررسی، غیربهداشتی و فاسد اعلام و دستور قضایی خروج آن از چرخه مصرف انسانی دریافت شده است.

وی توضیح داد: محموله ۳۰۰ کیلوگرمی گوشت مرغ فاقد هویت نیز در عملیات دیگری توقیف و محموله برای اخذ دستور قضایی به سردخانه منتقل‌شده است که در صورت فاسد بودن از چرخه مصرف خارج می‌شود.

مهدی محسن حقیقی بابیان اینکه در ارومیه بیش از ۵۰۰ واحد مرغ فروشی و ۳۵۰ واحد قصابی فعال است که کنترل مستمر این واحدها در دستور کار جدی دامپزشکی قرار دارد، گفت: واحدهای بدون پروانه فعال درزمینهٔ کشتار دام و طیور هم وجود دارد که به‌محض مشاهده و دریافت گزارش با آن‌ها برخوردهای جدی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی و پایش فرآورده‌های خام و محصولات دامی از مزرعه تا سفره برای تضمین سلامت زنجیره غذایی با منشأ دام از برنامه‌های مستمر شبکه دامپزشکی است.

حقیقی از شهروندان خواست تا گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و دارای پروانه معتبر و با هویت مشخص (برند، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و نوع محصول) تأمین و تهیه کنند و به شرایط نگهداری بهداشتی و اصولی این فرآورده‌ها هم توجه داشته باشند.

وی گفت: شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت هرگونه گزارش تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید