Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی دانش بنیان لازمه رقابت در بازارهای بین المللی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی استانی است که اقتصاد آن برپایه کشاورزی است و کشاورزی دانش‌بنیان لازمه رقابت محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی است.

کشاورزی دانش بنیان لازمه رقابت در بازارهای بین المللی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جواد کرمی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در ارومیه، بیان کرد: با توسعه تکنولوژی‌های جدید، کشاورزی باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کند چراکه با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم نیازهای جامعه را پاسخ دهیم و وارد رقابت با سایر کشورهایی شویم که در این زمینه از دانش و علم روز استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های روز موجب افزایش بهره‌وری خواهد شد و در این راستا ریل‌گذاری خوبی انجام‌شده است.

کرمی گفت: راه‌اندازی نهضت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات آب بر ازجمله محورهایی است که در بخش کشاورزی استان روی آن برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام‌شده  و در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بحث تحقیقات کشاورزی هم نوآوری‌های بسیاری در این راستا انجام‌شده است و سعی می‌شود در مسیری که منجر به بهره‌وری در تولید شود، حرکت کنیم.

وی با اشاره به رفع معضل سیب‌درختی کنار جاده‌ای در استان آذربایجان غربی و تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در مدیریت این موضوع، بیان کرد: این موضوع مدیریت شد و امسال شرایط خوبی در این زمینه برای کشاورزان فراهم‌شده است و رضایت باغداران را فراهم کرده‌ایم.

کرمی بابیان اینکه درزمینهٔ دیپلماسی اقتصادی نیز اقدامات مطلوبی انجام‌شده است، گفت: سعی می‌شود با توسعه صادرات محصولات کشاورزی، شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی در ابعاد مختلف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چندین واحد سورت و بسته‌بندی در این استان فعال‌شده است تا ضمن اشتغال افراد بومی محصولات باکیفیت بالا سورت و به کشورهای همسایه صادر شوند.

کرمی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ما توانستیم تفکر بسیجی را بین فعالان اقتصادی و مدیران تقویت کنیم و تیم دولت در این استان با این تفکر تلاش کرده است تا مشکلات موجود را رفع کند. 

وی یادآور شد: در بخش اعطای تسهیلات بیشترین تسهیلات در تبصره ۱۸ به حوزه جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است که بیانگر اهمیت این بخش در توسعه اقتصادی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید