Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 351 هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از برداشت 351 هزار تن ذرت علوفه‌ای ازسطح پنج هزار و 400 هکتار از مزارع استان در سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی تولید 351 هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی،  مهدیه فلاح بیان کرد: در بهار امسال زارعین استان هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه‌ای و پنج هزار و 400 هکتار را به کشت ذرت علوفه‌ای (سیلوئی) اختصاص داده‌اند.

وی افزود: عملکرد تولید ذرت دانه‌ای در هر هکتار از مزارع استان به طور میانگین 12 تن و ذرت علوفه‌ای 65 تن است و طبق برآوردهای انجام شده امسال 12 هزار تن ذرت دانه‌ای و 351 هزار تن ذرت سیلوئی از مزارع استان برداشت می‌شود.

فلاح ادامه داد: همه ساله برداشت محصول ذرت علوفه‌ای از اواسط شهریورماه آغاز شده و تاپایان مهرماه ادامه پیدا می‌کند و زمان برداشت ذرت دانه‌ای نیز اوایل مهرماه است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و نقده از عمده مراکز تولید ذرت دانه‌ای و شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد، نقده، سلماس و پلدشت از عمده شهرستان‌های تولیدکننده ذرت علوفه‌ای در استان هستند.

فلاح اجرای طرح‌های مرتبط با ذرت را کشت مستقیم توام با جایگزینی ارقام میان رس و زود رس، استفاده از لوله تیپ برای آبیاری، کشت نشائی ذرت، کشت دو ردیف روی پشته  همراه با لوله تیپ واجرای طرح تغذیه متعادل ذرت، توسعه کشت در شمال استان و خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه برشمرد. 

وی یادآور شد: در سال جاری برای اولین بار تولید بذر هیبرید ذرت رقم 704 در شمال استان (پلدشت) در سطح 86 هکتار و رقم BC678 در جنوب استان (نقده) در سطح 14.6 هکتار به اجرا درآمده و با توجه به اهمیت تولید بذور هیبرید و استقبال کشاورزان منطقه پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی سطح و میزان تولید این بذور در استان افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید