Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

راه اندازی دومین شهرک صنعتی شهرستان میاندوآب نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : راه اندازی دومین شهرک صنعتی شهرستان میاندوآب تأثیر بسزایی در جلوگیری از خام فروشی و افزایش درآمد کشاورزان دارد.

راه اندازی دومین شهرک صنعتی شهرستان میاندوآب نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی در آیین افتتاح واحد پرورش قارچ دکمه ای روستای قاریاغدی ، ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی تولیدکنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت محصولات زراعی بویژه غلات، اظهارکرد: امسال ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به انتخاب و معرفی نمونه های برتر بخش کشاورزی افزود: امسال ۴ نمونه ملی از استان آذربایجانغربی انتخاب شده که ۲ نمونه ملی از شهرستان میاندوآب می باشند و نشان از تلاش مضاعف تولیدکنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی دارد.

دیانتی با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد: میاندوآب در تولید نهال، گوشت قرمز، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه ای است.

وی ادامه داد: کشاورزان و تولیدکنندگان گردانندگان اصلی چرخه تولید محصولات کشاورزی هستند و زحمت و مشقت اصلی این پروسه بر عهده کشاورزان عزیز است ولی در توصیف نقش و جایگاه کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی در امر تولید همین بس که تنها یک روز تاخیر در کشت غلات موجب کاهش عملکرد محصول به طور متوسط به میزان ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار می شود.

وی خواستار همکاری و مساعدت ارگانهای دخیل در امر تولید و تامین نهاده های کشاورزی با جهاد کشاورزی در راستای تامین به موقع نیازهای کشاورزان جهت افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی شد و گفت: تنها در این صورت است که کارشناسان جهاد کشاورزان فارغ از دغدغه تامین نهاده های کشاورزی، فرصت کافی برای عمل به رسالت اصلی خویش  که ارائه مشاوره فنی به کشاورزان است، خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های لازم برای تولید پایدار و قدردانی از حمایت های فرماندار از بخش کشاورزی شهرستان گفت: راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان میاندوآب که به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت، تأثیر بسزایی در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید