Iranian Agriculture News Agency

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی، پایلوت پروژه مدیریت دانش در حوزه کشاورزی در کشور

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی پایلوت پروژه مدیریت دانش در حوزه فعالیتهای مربوط به کشاورزی در سطح کشور انتخاب شد.

آذربایجان شرقی، پایلوت پروژه مدیریت دانش در حوزه کشاورزی در کشور

یوسف جعفری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: نظر به اهمیت موضوع مدیریت دانش در برنامه جامع اصلاح نظام اداری؛ مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ، درصدد اجرای پروژه مدیریت دانش در حوزه فعالیت های مربوط به کشاورزی بوده و بدین منظور 6 مرکز استانی را به عنوان نقطه پایلوت انتخاب نموده است که سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی یکی از نقاط پیشنهادی است.

وی افزود: بر پایه این گزارش، جهت هماهنگی و برنامه ریزی در اجرای طرح، نمایندگانی از طرف سازمان ها معرفی شده و مقرر گردیده است تا جلسه وبیناری در خصوص برنامه های آتی، سازوکار اجرایی، معرفی نرم افزار مربوطه و سایر اقدامات در محل سالن جلسات سازمان برگزار شود.

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به ضرورت شناخت نسبت به سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمان و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در حوزه مدیریت دانش، سنجش اولیه بلوغ مدیریت دانش، در نرم افزار معرفی شده تحت وب صورت خواهد پذیرفت ادامه داد: در حال حاضر مدیریت دانش به عنوان یک اولویت در برنامه سازمان ها مطرح بوده و دسترسی به اطلاعات کارآمد و به موقع را در همه فرآیندها شامل برنامه ریزی، کنترل، تصمیم گیری و ارزیابی تسهیل می کند. همچنین مدیران را در دستیابی به اهداف مطلوب سازمان یاری نموده و سبب افزایش رضایت مشتری، مدیریت منابع انسانی و در نهایت بهبود بهره وری و عملکرد سازمانی می‌شود.

وی به تعریفی از "مدیریت دانش" اشاره نموده و گفت: مدیریت دانش تلاشی است برای شناسایی دارایی های ذهنی افراد و تبدیل آن به دارایی سازمانی که می تواند توسط گستره وسیعی از افراد مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تردید مجموعه دانایی های انبوهی که در سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد، بارزترین بخش سرمایه ای نامشهود این سازمان محسوب می شود این سرمایه ها در تجربیات مدیران وکارکنان، استانداردها، مستندات، تجهیزات، بینش های ناشی از پروژه ها و ... مستتر است. بنابراین نیاز است تا دانش این افراد پیش از خروج از سازمان در اختیار سایر کارمندان قرار گیرد، چرا که این عمل به کاهش هزینه های آموزش مجدد کارمندان منجر خواهد شد. همچنین، سازمان می تواند با مدیریت سرمایه های دانشی خود نه تنها راه های رفته را بازآزمایی نکند، بلکه گنجینه ای ملموس از دانش های تولید شده حین کار را بیافزاید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید