Iranian Agriculture News Agency

ضبط 782 کیلوگرم گوشت توسط دامپزشکی آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، عملکرد اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در ایام عید سعید قربان را تشریح کرد.

ضبط 782 کیلوگرم گوشت توسط دامپزشکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  یحیی شیری پور در تشریح عملکرد اکیپ‌های بازرسی گوشت در عید قربان گفت: این اداره کل قبل از فرا رسیدن عید سعید قربان، اطلاع رسانی لازم را از طریق صدا و سیما، تریبون‌های نمازهای جمعه در شهرستان‌ها و نصب اطلاعیه و بنر در میادین اصلی شهرهای استان انجام داد.

 وی توضیح داد: در روز عید قربان اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی با حضور نیروهای متخصص خود، خدمات بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را به شهروندان ارائه کرد و در همین راستا قبل از روز عید و در روز عید قربان، بیش از سه هزار و 500 راس دام زنده، قبل از ذبح مورد بازرسی بهداشتی و معاینه سلامت قرار گرفتند، همچنین در روز عید سعید قربان، لاشه بیش از هزار و 900 راس مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت، از این تعداد نیز لاشه یک راس گوسفند ضبط کلی شد و 115 مورد نیز اصلاح شد که در مجموع 782 کیلوگرم گوشت ضبط شد، همچنین بیش از هزار عدد ریه، کبد و کلیه ضبط و 286 عدد کبد اصلاح و اجازه مصرف داده شد.

شیری پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها رو به افزایش است که نشانگر اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ بالای مردم شریف استان در رعایت مسائل بهداشتی است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید