Iranian Agriculture News Agency

خرید 400 تن گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان آذربایجان شرقی

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی فعالیتهای بازرگانی این اداره کل را از ابتدای فروردین سال 140۳ تا 16 خردادماه تشریح کرد.

خرید 400 تن گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، صالح مومنی در خصوص گزارش عملکرد صادره و رسیده نهاده‌های دامی و محمولات پروتئینی از ابتدای فروردین سال 1403 تا ۱۵ خرداد امسال گفت: میزان ۱۹ هزار و 988 تن نهاده ذرت و ۶ هزار و 427 تن کنجاله سویا برای حمایت از جامعه هدف، در انبار ملکی مایان و سیلو‌های استیجاری اداره کل تخلیه و ذخیره  شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان اشاره شده میزان دو هزار و 332 تن نهاده ذرت و چهار هزار و 633 تن نهاده جو و هفت هزار و 53 تن کنجاله سویا به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است.

مومنی در ادامه به فعالیت‌های محمولات پروتئینی پرداخته و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری مجموع ۳۹ تن گوشت قرمز به سردخانه ملکی پشتیبانی امور دام استان رسیده و ذخیره شده است و در این مدت مقدار ۷۱۵ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه دولتی تخلیه شده است که حدود ۴۰۰ تن آن از تولیدکنندگان داخل استان خریداری و ذخیره سازی شده و مابقی نیز شامل محمولات وارداتی و انتقالی از سایر استان‌ها است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یادآور شد: در این مدت مقدار ۱۱۸ تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه پشتیبانی امور دام استان توزیع شده است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید