Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره مهارتی اصول پرورش و نگهداری گل محمدی در شهرستان هریس

به مناسبت بزرگداشت 20 اردیبهشت ماه روز ملی گل محمدی، یک دوره مهارتی با عنوان اصول پرورش و نگهداری گل محمدی با حضور بهره‌برداران شهرستان هریس در مزرعه گل محمدی آقای شهریار نظری برگزار شد.

برگزاری دوره مهارتی اصول پرورش و نگهداری گل محمدی در شهرستان هریس

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سوسن پورملائی هریس رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان هریس در این دوره آموزشی در خصوص انواع آفات و بیماری‌های رایج گل محمدی و اصول کاشت، داشت و برداشت گل محمدی توضیحات مفصلی ارائه کرد.

نظری به‌عنوان پرورش دهنده گل محمدی نیز با بیان تاریخچه ای از کشت این محصول در کشور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص خواص و ویژگی‌های این محصول به‌صورت عملی و چهره به چهره تجربیات موفق خود در این زمینه را در اختیار شرکت کنندگان این دوره قرار داد.

شرکت کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با انواع بیماری‌های رایج و راه‌های کنترل آن و اقدامات و عملیات لازم در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، انواع روش‌های فرآوری و محصولات حاصل از این محصول و نیز با انواع گلاب و مراحل تهیه هر کدام به طور مفصل آشنا شده و تداوم چنین آموزشهایی با حضور فعالین موفق در آن رشته و به‌صورت عملی را خواستار شدند.

در این برنامه کتاب کاشت، داشت و برداشت گل محمدی نوشته خانم سعیده احمدی از انتشارات مدیریت هماهنگی ترویج استان آذربایجان شرقی نیز بین شرکت کنندگان توزیع شد.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید