Iranian Agriculture News Agency

شاه کلید تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی پیوست ترویجی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان برای رسیدن به اقتدار در بخش کشاورزی تاکید کرد.

شاه کلید تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی پیوست ترویجی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش است تحقق این شعار با استفاده از ظرفیت مردمی در بخش کشاورزی و با توانایی، اراده، همت و زحمت کشاورزان امکان پذیر است. به طور مثال، در حال حاضر گندم تولید می‌شود اما اگر ما بتوانیم با نفوذ دانش در بخش و تلاش مضاعف این میزان تولیدی را دو برابر کنیم در آن صورت جهش اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی برنامه جامع بخش کشاورزی برای سال جدید تدوین خواهند کرد تا بتوانند مسائل مربوط به شهرستان را با مشارکت فرمانداری‌ها حل و فصل کنند و مطالبات خود را مطرح کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید نفوذ دانش در بخش کشاورزی استان را سرعت بخشیم، خاطرنشان کرد: در سال جدید طبق برنامه‌ریزی که انجام شده، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان در اولویت قرار گرفته است. همچنین نباید از ظرفیت شرکت‌های فنی – مهندسی، دفاتر دولتی که همه اعضای آنها فارغ‌التحصیلان کشاورزی هستند غافل شد.

فتحی همچنین استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان برای حل مسائل کشاورزی استان را ضروری دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به اقتدار در بخش کشاورزی و یافتن بهترین راه حل برای حل مسائل باید از ظرفیت جوانان، دانشمندان، اساتید، صاحب نظران، نخبگان و تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی بیشتر بهره ببریم.

وی احیای دامداری‌های روستایی و توجه به زنجیره ارزش در حوزه دام را از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی استان در سال جدید برشمرد.

فتحی همچنین تاکید کرد: باید صنایع کشاورزی مورد توجه قرار گیرند تا به سمت ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی برویم.

وی با اشاره به اینکه شاه کلید تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی پیوست ترویجی است گفت: در سال جدید توجه بیشتر به مسائل ترویجی در استان نیز هدف گذاری شده است.

در پایان این جلسه با اهدای لوح و جوایزی از معاونین رئیس سازمان و تعدادی از مدیران سازمان و شهرستان در شناسایی، معرفی و انتخاب تولیدکنندگان برتر در سال 1402 تجلیل شد.

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید