Iranian Agriculture News Agency

کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در این استان خبر داد.

کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی است که در بازه‌های زمانی خاص مانند ماه مبارک رمضان و یا عید نوروز با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی، امسال نیز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی هم‌زمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

وی توضیح داد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، بسته بندی، فرآیند حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اداره کل دامپزشکی استان با ساماندهی بالغ‌بر 111 نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب 35 اکیپ ثابت و 63 اکیپ سیار و در دو نوبت کاری از ساعت 8 صبح تا 20 عصر، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها، مراکز تولیدی، بسته‌بندی، مراکز عرضه و فروشگاه‌های بزرگ عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و ... برای تضمین سلامت چرخه تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در این ایام را انجام دادند.

شیری‌پور با اعلام این مطلب که در این طرح بیش از 20 هزار نفر ساعت حجم کاری ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این بازدید‌ها علاوه بر اکیپ‌های دامپزشکی، اکیپ‌های مشترکی نیز با همکاری و مشارکت اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت، شبکه بهداشت و درمان و ... صورت تشکیل و بر مراکز عرضه نظارت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی همچنین افزود: در این طرح بیش از 13 هزار و 800 مورد بازدید از مراکز تولید، بسته‌بندی و عرضه فراورده های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است که بیش از 113 تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در سطح استان کشف، ضبط و پس از اخذ دستور مقام قضائی معدوم  و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی یادآور شد: در این طرح 64 مورد نمونه برداری از موارد مشکوک برای تشخیص بهتر انجام گرفته و نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان و مرکز تشخیص کشور ارسال شده است همچنین 33 مورد پرونده برای متخلفین بهداشتی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است و 6 واحد نیز به علت تخلفات بهداشتی متعدد پلمب شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 25.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید