Iranian Agriculture News Agency

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در شهرستان مرند برگزار می‌شود

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در شهرستان مرند برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در  آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری در جلسه هماهنگی برای برگزاری مراسمات روز ملی گندم و نان شهرستان افزود: شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که هفت مناسبت آن با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی است.

وی بیان کرد: ثبت هفت روز محصول در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری این محصولات کشاورزی انجام شده است.

الهیاری توضیح داد: 31 فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، پنج آبان روز زعفران، هفت آبان روز انار و چهار آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

وی تاکید کرد: در روز ملی گندم و نان ضروری است از فعالان زنجیره تامین نان و زحمت‌کشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانه آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندم‌کاران پیشرو تقدیر به عمل آید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان توضیح داد: برگزاری روز مزرعه، برگزاری نمایشگاه انواع آرد، انواع گندم، نان‌های سنتی و صنعتی، برگزاری مسابقه‌های پیامکی ویژه همکاران، چاپ بنر، پوستر موضوعی، مصاحبه تلویزیونی، برگزاری هفته انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی در موضوع گندم، توزیع نشریات ترویجی در مورد گندم و آرد، اجرای برنامه‌های مرتبط، با تولید گندم و نان به‌صورت پیوست رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مصوب به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید