Iranian Agriculture News Agency

رتبه بندی مروجین کشاورزی به‌عنوان یک مطالبه پیگیری شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رتبه بندی مروجین کشاورزی گره گشای مشکلات مراکز جهاد کشاورزی است و باید این مسئله به‌عنوان یک مطالبه به‌صورت جدی پیگیری شود.

رتبه بندی مروجین کشاورزی به‌عنوان یک مطالبه پیگیری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در دومین جلسه کارگروه استانی ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها گفت: باید با کار کارشناسی شده در ابتدا مشخص کنیم که کدام یک از وظایف مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها تولیگری است و باید بخش دولتی آن را انجام دهد کدام وظایف در قالب تصدی گری است و قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در قدم بعدی باید با تحلیل دقیق مزایا و معایب واگذاری این مراکز به بخش خصوصی یا حفظ آن در بخش دولتی را با تفکر جمعی مشخص کنیم تا با مقایسه این مزایا و معایب بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مهم‌ترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: نقطه ابتدایی تأمین امنیت غذایی مراکز جهاد کشاورزی است و اگر این مراکز واگذار شود، نقطه اتکایی برای وزارت جهاد کشاورزی در دهستان‌ها که مبدأ تولید هستند باقی نمی‌ماند بنابراین تصمیم گیری در این خصوص بسیار دشوار است.

فتحی بیان کرد: در جلسات کشوری که در این خصوص برگزار شده بود پیشنهاد شده بود که مدیریت این مراکز در اختیار دولت باقی بماند و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار شود که با توجه به تصمیم گیری در خصوص اجرای آزمایشی این طرح در برخی استان‌ها، می‌توانیم در برخی شهرستان‌ها یا مراکز این طرح را به‌صورت آزمایشی اجرا کنیم تا نتیجه آن مشخص شود.

وی گفت: اگر وظیفه‌ای قابل واگذاری به بخش خصوصی است و مشکلی در عملکرد ایجاد نمی‌کند باید این واگذاری انجام شود اما قبل از آن باید بررسی‌های لازم به‌صورت کامل انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تنها وظیفه صدور مجوز و پیگیری برای تامین فعالیت‌های کاری برای دارندگان مجوز را دارد و نمی‌تواند به‌صورت یک شرکت اقدام به عقد قرارداد کند.

فتحی یادآور شد: تمام اقداماتی که برای ایجاد انگیزه به مروجین کشاورزی انجام می‌شود بدون اجرای طرح رتبه بندی مروجین عقیم خواهد ماند و باید اجرای این طرح به‌صورت یک مطالبه جدی در حوزه کشاورزی پیگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید