Iranian Agriculture News Agency

وظیفه هسته گزینش حساس و حیاتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وظایف هسته گزینش بسیار حساس و حیاتی است و باید به صورتی انجام شود که فرد جذب شده در حین فعالیت خود برای سازمان هزینه ایجاد نکند و نسبت به حقوق افراد متقاضی نیز تعدی و ظلمی نشود.

وظیفه هسته گزینش حساس و حیاتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس هسته گزینش که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار می‌شد، با اشاره به حمله تروریستی 13 دی ماه در شهر کرمان گفت: دشمنان نظام اسلامی در مسیر منتهی به مزار شهدای کرمان بمب‌گذاری کردند که متأسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با اعلام انزجار از این واقعه تروریستی گفت: تروریست‌ها با این اقدام ناجوانمردانه بار دیگر چهره زشت خود را به همگان نشان دادند، اما این قاتلان باید بدانند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و ما نیز به‌عنوان شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی، خواستار این هستیم که این اقدام جنایتکارانه با پاسخکی محکم روبرو شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: حرکت تروریستی 13 دی‌ماه بار دیگر حقانیت راه حاج قاسم را به همگان نشان داد و این حقیقت را آشکار کرد که دشمنان از زائرین مزار حاج قاسم نیز هراس دارند.

فتحی ضمن تبریک سالروز تأسیس هسته گزینش وظیفه آن را سنگین و مهم دانست و گفت: هسته گزینش یک تشکیلات فرادستگاهی است که در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مستقر است و از سایر دستگاه‌ها نیز پرونده‌های ارجاعی را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به حساسیت وظیفه هسته گزینش گفت: اینکه در خصوص یک فرد یا موضوع بتوان به جمع‌بندی رسید و قضاوت کرد بسیار سخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر حمایت و پشتیبانی از هسته گزینش تأکید کرد و گفت: یکی از دشواری‌های گزینش این است که باید توجه داشت تا افرادی که جذب می‌شوند دارای صلاحیت کافی باشند تا بعد از استخدام برای سازمان و دستگاهی که در آن به فعالیت مشغول می‌شوند ایجاد مشکل و حاشیه نکنند و از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که به حقوق افراد تعدی نشده و جفایی در حق آنها رخ ندهد که این بسیار دشوار است.

فتحی توجه ویژه به تربیت و هدایت افراد را از مسائلی دانست که هسته گزینش باید مورد توجه قرار دهد و گفت: باید سعی کنیم بیشتر به جذب و تربیت افراد توجه داشته باشیم و تا دفع آنها و اگر در فردی این استعداد وجود دارد تلاش کنیم تا راه تربیت او فراهم شود. البته این به معنای آن نیست که افرادی که هدایت پذیر نیستند وارد دستگاه‌های اجرایی شوند.

مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت گفت: در یک سال اخیر در هسته گزینش 281 پرونده تشکیل شده است و 215 پرونده نیز ابلاغ رأی شده است.

رضا صدقی ادامه داد: از پرونده‌های بررسی شده 171 مورد مربوط به آقایان و 44 مورد متعلق به بانوان است که در خصوص این پرونده‌ها 28 جلسه شورای رأی هسته گزینش برگزار شد و در نتیجه آن 199 پرونده منجر به صدور رأی بلامانع، چهار پرونده منجر به صدور رأی مشروط شد و هشت پرونده نیز واجد ضوابط عمومی تشخیص داده نشد. همچنین در خصوص چهارپرونده نیز با تبدیل وضعیت استخدام موافقت نشد.

وی روند بررسی یک پرونده گزینش را دارای 36 فرآیند دانست و گفت: برای بررسی پرونده‌های یک سال اخیر 501 مورد استعلام از نهادهای ذی‌ربط و 797 مورد تحقیقات محلی انجام شده است تا صلاحیت افراد بررسی شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیرکل امور عشایر استان و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از همکاران هسته گزینش تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید