Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

نقش رعایت اصول فنی در کشاورزی بسیار حیاتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رعایت اصول فنی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، شرایط نامساعد را برای کشاورزی قابل تحمل می‌کند.

نقش رعایت اصول فنی در کشاورزی بسیار حیاتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه وبینار طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: در شرایط خشکسالی اگر از اصول علمی در کاشت، داشت و برداشت استفاده کنیم، کشاورزی موفقی خواهیم داشت و وظیفه ما در این شرایط در خصوص تغذیه مناسب و کشت مستقیم سنگین تر است.

وی هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را رعایت اصول فنی در کشاورزی دانست و گفت: رعایت این اصول باعث می‌شود تا شرایط نامساعد برای نباتات قابل تحمل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هدف از کشاورزی قراردادی را ورود بخش خصوصی به این حوزه دانست و گفت: سیلوداران، کارخانجات و مراکز خرید باید به تدریج وارد حوزه کشت قراردادی شوند و اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند.

فتحی بر استفاده از تجارب کارشناسان با تجربه تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری جلسات ثبت تجربه از تجارب کارشناسانی که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف تلاش در این حوزه کرده‌اند استفاده کنیم چرا که علم در کنار تجربه است که می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی را حل کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید