Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بسیج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهاد کشاورزی به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج پیامی صادر کرد.

پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بسیج

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  متن کامل بیانیه اکبر فتحی  بدین شرح است:

«پنجم آذرماه هر سال یادآور تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) است، ضمن محکوم کردن جنایات فجیع رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی می داریم.

بسیج فهم درست اتحاد، اراده واخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. بسیج مأمن و قرارگاه گره‌گشای ملت‌های مسلمان منطقه به‌ویژه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین شده است. امروز درس استقامت و مقاومت ملت غزه از بسیج و شجره طوبای بسیج است. مبارزه با ظلم و استکبارستیزی و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و آمریکا جزو‌ اصول و مبانی تفکر حضرت امام و انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی است.

نقش بسیجیان دلاور و سلحشور در توسعه و رونق اقتصاد کشور ، تداوم و تعالی انقلاب اسلامی در سایه رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همچنین تحقق گام دوم انقلاب بی‌بدیل بوده است.

 بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو و میدان‌دار بوده است و از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف اعم از؛ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی برخوردار است. برای رسیدن به رشد تولید و توسعه اقتصاد کشاورزی و تامین مایحتاج غذایی جامعه نیز نیاز مبرم به حرکت بسیجی و فرهنگ جهادی در جامعه احساس می شود. اگردر کشوری حرکت بسیجی باشد، چشم طمع‌‎ ‎‌دشمنان از آن دور خواهد شد.

  فرا رسیدن 5 آذر و سالروز تشکیل نهاد مردمی بسیج فرصت مناسبی برای گرامیداشت فداکاری ها و رشادتهای پرافتخار نیروهای جان برکفی است که همواره نقش پشتیبان، مدافع و محافظ کشور را در مواقع بحران و مخاطره آمیز ایفا کرده اند.

این نهاد بر خواسته از عمق جامعه که به امر و فرمان مستقیم بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و بنابر درایت و پیش بینی های ایشان در ارتباط با نیازهای آینده و مشکلات پیش رو شکل گرفت علاوه بر اینکه محلی برای آموزش و سازماندهی افراد مسلح برای دفاع از امنیت کشور بوده و این وظیفه را به نحوی احسن و ماندگار در سالهای دفاع مقدس ایفا کرده است به کانونی برای برقراری نظم عمومی نیز تبدیل شده است.

حقیقت این است که بسیج همواره همانند قلعه مستحکمی به گستره تمامی کشور ظاهر شده و حفظ امنیت، رونق معیشت، تحکیم فرهنگ و فضیلت، آبادانی و رشد و شکوه و عظمت مادی و معنوی جامعه را بر خود واجب دانسته است و بسیجیان به عنوان رهروان این مکتب، با کنارگذاردن اغراض شخصی، به خدا و منافع خلق خدا اندیشیده، اقتدار و امنیت جامعه را نه در سایه قدرتهای بیگانه، بلکه از رهگذر اتکا به توانایی های خویش جست و جو می‌کنند.

از این رو بسیج در جامعه اسلامی ایران امروز علاوه بر اینکه نمود یک نهاد سیاسی، نظامی و اجتماعی است، نمایانگر یک طرز تفکر، فرهنگ ناب و الگویی از مکتب رهایی بخش اسلام است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن بسیجی ایران اسلامی و استان ولایتمدار آذربایجان شرقی و شهدای امنیت و شهدای سنگرساز بی سنگر، هفته بسیج را به تمام بسیجیان جهادگر به ویژه کشاورزان بسیجی آذربایجان شرقی که در دوران دفاع مقدس براستی تجلی اعزام های بزرگ بسیجیان به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند، تبریک می گویم و از آستان خداوند سبحان، برای همه این عزیزان جان برکف، عافیت، عزت روزافزون و اقتدار و سربلندی مسئلت دارم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید