Iranian Agriculture News Agency

توزیع 1224 تُن کود شیمیایی به‌منظور کشت پاییزه در بین کشاورزان شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از توزیع یک هزار و 224 تُن کود شیمیایی به‌منظور کشت پاییزه در بین کشاورزان شهرستان مرند خبر داد.

توزیع 1224 تُن کود شیمیایی به‌منظور کشت پاییزه در بین کشاورزان شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری در بازدید از انبار توزیع کود شیمیایی شرکت تعاونی روستایی گفت: از این میزان 528 تن کود ازت، 546 تن فسفات و 150 تن هم پتاسیم بوده که توسط کارگزاری‌های مجاز توزیع‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال 150 تن بذر گواهی‌شده از نوع صدرا، باران، واران و هشترود برای مزارع گندم دیم و 350 تن پیشگام و میهن هم برای مزارع گندم آبی در اختیار گندم کاران قرارگرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند خاطرنشان کرد: امسال بر اساس ابلاغیه الگوی کشت، هشت هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان به گندم آبی و 6 هزار و 500 هکتار به گندم دیم اختصاص‌یافته و تاکنون 850 هکتار جو دیم و2 هزار هکتار نیز جو آبی کشت‌شده است.

الهیاری توضیح داد: کشت پاییزه غلات (گندم و جو) هرسال از اوایل مهرماه شروع می‌شود که هم‌اکنون 74 درصد مزارع آبی و 72 درصد مزارع دیم کشت‌شده است.

وی بابیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، یاداور شد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم 100 تا 150 کیلوگرم و برای مزارع آبی هم بین 180 تا 220 کیلوگرم بذر تعیین کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید