Iranian Agriculture News Agency

اختصاص۱۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اراضی کشاورزی حاشیه رود ارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و سازمان دهی اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه ارس از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

اختصاص۱۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اراضی کشاورزی حاشیه رود ارس

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، بیان کرد: اعتبار یاد شده در مرحله نخست برای ساماندهی اراضی کشاورزی حاشیه رود ارس در شهرستان‌های مرند و بخشی از خداآفرین هزینه می‌شود.

به گفته وی، بر این اساس هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کرانه‌های ارس واقع در شهرستان خداآفرین و هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از اراضی یکانات در شهرستان مرند زیرپوشش قرار گرفته و سازمان دهی می‌شوند.

فتحی با اشاره به اینکه اعتبارات مربوط به صندوق توسعه ملی پیش‌تر از سوی مرکز به بخش کشاورزی تخصیص می‌یافت، بیان کرد: براساس تصمیمات جدید که دستور‌العمل آن به سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ابلاغ شده است، از این به بعد مجری این نوع طرح‌ها استان‌ها خواهد بود و نیازی به ارسال به مرکز نیست. در مراحل بعدی طرح ساماندهی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شبکه و کرانه‌های رودخانه ارس در شهرستان‌های جلفا و ورزقان نیز زیر پوشش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی طرح ساماندهی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شبکه و کرانه‌های رودخانه ارس در شهرستان‌های جلفا و ورزقان نیز زیر پوشش قرار می‌گیرد.

فتحی توسعه باغات و اراضی کشاورزی با هدف بهبود کیفیت محصولات و نیز رونق صادرات را از اهداف مهم طرح فوق اعلام و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در بخش عمده‌ای محصولات کشاورزی به‌عنوان صادرکننده اصلی در کشور مطرح است که با اجرای طرح‌های مزبور، روند صادرات انواع محصولات باغی و زراعی استان تسریع می‌شود.

وی از افزایش 30 درصدی میزان صادرات انواع محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در حوزه محصولات باغی این استان همواره رتبه‌های برتر را در اختیار دارد و در صادرات محصول سیب رده دوم پس از آذربایجان غربی را داریم.

فتحی ادامه داد: در صادرات سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای، لبنیات و شیر نیز آذربایجان شرقی در رده‌های نخست کشوری قرار دارد و موانع صادرات پیاز نیز برطرف می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون انواع محصولات کشاورزی، زراعی و لبنی آذربایجان شرقی به بیش از ۵۴ کشور جهان صادر می‌شود که روسیه، کشورهای عربی و اروپایی مقصد اصلی و بازار هدف استان به شمار می‌روند.

حجم ویدیو: 16.19M | مدت زمان ویدیو: 00:03:29
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید