Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند:

اجرای طرح انتخاب مشارکتی گندم دیم (PVS) در شهرستان هوراند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از اجرای طرح انتخاب مشارکتی گندم دیم (PVS) در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح انتخاب مشارکتی گندم دیم (PVS) در شهرستان هوراند

به گزارشخبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدرضا تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: یکی از راه‌های افزایش تولید انتخاب رقم مناسب در شرایط منطقه و جایگزینی آن با ارقام در حال کشت است که طرح PVS یا انتخاب مشارکتی ارقام برای رسیدن به این مقصود اجرائی می‌شود.

 وی ادامه داد: در این طرح سه رقم و سه لاین گندم دیم با مشارکت عوض قاسمی کشاورز فعال و پیشرو منطقه و با حضور جعفرزاده محقق موسسه تحقیقات دیم کشور، کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی و مرکز دیکله در سطح نیم هکتار در روستای نصیرآباد دهستان دیکله از توابع بخش مرکزی شهرستان با میزان بذر مصرفی 170 کیلوگرم در هکتار برای تمام ارقام و لاین‌ها، کود مصرفی 100 کیلوگرم در هکتار اوره +50 کیلوگرم در هکتار سوپرفسفات تریپل و کشت بصورت مکانیزه با دستگاه کشت مستقیم 13 ردیفه به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند با بیان اینکه در این طرح رقم گندم ایوان به‌عنوان شاهد در مقایسه با سایر ارقام و لاین‌ها مطابق آخرین یافته‌های تحقیقاتی کشت شده است ادامه داد: در طول مرحله داشت نیز تمامی عملیات زیر نظر محققین موسسه اجرا خواهد شد.

تاج الدینی افزود: امید است با انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها شاهد افزایش چشمگیر در تولید محصول گندم در منطقه باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید