Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی:

گلخانه‌های هیدروپونیک مصرف آب را به حداقل می‌رساند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند گلخانه‌های هیدروپونیک می‌تواند مصرف آب را به حداقل برساند و از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

گلخانه‌های هیدروپونیک مصرف آب را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از پروژه شهرک گلخانه‌ای عجب شیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: کشت گلخانه‌ای در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و اشتغال نقش بی‌بدیل دارد و به این منظور حمایت‌های مختلف از قبیل اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های سیاست وزارت جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای نیز در خصوص تسریع در اهداف آب‌رسانی به اراضی کشاورزی پایاب سد قلعه چای، رفع موانع و افزایش تولید و بهره‌وری با مسئولان ارشد استانی تشکیل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر نیز گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب است.

احمد اسلامی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی کشورمان، توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب در این شهرستان است و مدیریت واحد یک مجموعه گلخانه‌ای از مزایای احداث شهرک‌ برای گلخانه‌هاست زیرا وجود یک تیم مدیریتی علاوه بر نقش داشتن در بهبود کیفیت و کمیت محصولات، مزیت‌های چشمگیر اقتصادی و صادراتی را ایجاد می‌کند.

 وی گفت: این شهرک به مساحت 39 هکتار بوده که دو واحد از آن به بهره‌برداری رسیده است. 10 هکتار در مرحله تکمیل سازه است و تا اوایل پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید