اسدی:
وظیفه روابط عمومی های بخش کشاورزی اطلاع رسانی دقیق اخبار امنیت غذایی است

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: وظیفه روابط عمومی های مجموعه جهاد کشاورزی اطلاع رسانی دقیق اخبار امنیت غذایی و ایجاد فضای آرامش در جامعه است.
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، امین اسدی در دومین نشست قرارگاه جهاد تبیین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جلسه شورای روابط عمومی های بخش کشاورزی با تبریک کسب مقام برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در میان ۳۲ استان گفت: این موفقیت به سبب همکاری کارکنان و روابط عمومی مدیریتهای جهاد کشاورزی استان بوده است که برای ادامه دار شدن این موفقیت همکاری هرچه بیشتر میان مجموعه امری ضروری است و به کمک اداره کل دامپزشکی استان و روابط عمومی این مجموعه، همین موضوع در حوزه دامپزشکی برای من رقم خورد.
وی ضمن تشکر از دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دکتر رضازاده در دوره فعالیت و مدیریت خود، یک جایگاه واقعی و به شکل دولتی برای روابط عمومی ها در نظر گرفته اند و این اقدام منجر به صدور ابلاغیه توسط وزیر جهاد کشاورزی در دی ماه سال گذشته شده است و به سبب آن روابط عمومی ها مستقیما با ریاست و مدیران عامل آن سازمانها فعالیت کنند که امید است این ابلاغیه در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی سراسر کشور اجرایی شود.
وی افزود: روابط عمومی هر مجموعه و سازمان، ویترین و تریبون آن مجموعه است و اگر بتواند ارتباط و تعامل مناسبی با رسانه ها، مطبوعات و صداوسیما داشته باشد، علاوه بر جلوگیری از حملات رسانه ای، می تواند خدمات مدیر، رئیس و حتی وزیر مجموعه را ارائه و تبیین کند.
اسدی ادامه داد: مفهوم واژه جهاد و تبیین در دل خود این واژه ها نهفته است. جهاد به معنای کار بی وقفه و خالصانه است که در راه خدا انجام می شود؛ تبیین نیز به معنای بیان روشن و روشنگری بوده و ما را موظف می کند خدمات ارائه شده از سوی مدیران و مسئولان ذی ربط را به سمع و نظر آحاد مردم برسانیم.
وی همچنین بیان کرد: مردم حق دارند از خدمات صورت گرفته توسط خادمان خود آگاهی داشته باشند و این وظیفه خطیر اهالی رسانه جهاد کشاورزی است. در این عرصه بحث اطلاع رسانی امنیت غذایی باعث حفظ امنیت ملی کشور می شود و این مسئولیت برعهده روابط عمومی و رسانه مجموعه است و در صورت عدم اطلاع رسانی صحیح و عدم ارائه اخبار مربوطه منجر به انحراف افکار عمومی می گردد.
اسدی افزود: صفر تا صد سازمان در دستان روابط عمومی آن است، یعنی روابط عمومی می تواند سازمانی را به اوج خود برساند یا به زمین بزند و غفلت در انتشار اخبار متوجه این گروه است. عرصه رسانه و روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه در دولت، سازمان های زیرمجموعه ی دولت و وزارتخانه ها توجه ویژه ای به آن شده است.
وی در پایان با اشاره به انتشار اخبار زرد گفت: نکته مهمی که وجود دارد، عدم وقت کشی هنگام قرارگیری در آماج حملات و انتشار اخبار زرد است. یعنی اگر خبر سو در نطفه خفه نشده و منتشر شود، هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهیم شد پس می بایست مدیریت رسانه در اولویت قرار گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید