Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

اداره کل منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی زراعت کنگر را اجرایی کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به وجود بازارهای صادراتی منطقه‌ای، مرکز تحقیقات کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی کردستان باید زراعت کنگر را اجرایی کنند.

اداره کل منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی زراعت کنگر را اجرایی کنند
به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری بیان کرد: قیمت محصولاتی چون ریواس، کنگر و عمده گیاهان بهاره در کشورهای هم‌جوار قیمت بالایی است و این انگیزه‌ی صادرات را تقویت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان مصرف گیاهان بهاره در کردستان بالا است و در فصل برداشت، باتوجه به تنوع مصرف این گیاهان، حتی بر کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی اعم از گوشت سفید و قرمز  هم تاثیر می‌گذارد.

اسکندری توضیح داد: محصولی نظر به اینکه کنگر استعداد کشت در مزارع را دارد که با توجه به قیمت، فواید و مزیت‌های صادرات آن، می‌توان به‌عنوان یک طرح دارای بهره‌وری بر روی آن مطالعات انجام داد و آن را کشت کرد، وی در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی را ملزم به اجرای این مهم کرد.

کشاورزی دانش‌بنیان از منظر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در حوزه‌ی گیاهان دارویی می‌تواند موفقیت‌های چشمگیری را با وجود متخصصان مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایجاد کند.

پیمان اسکندری از تشکیل ستاد گیاهان دارویی، مطالعات افزایش کشت این محصولات  و افزایش بهره‌وری آن خبر داد.

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید