Iranian Agriculture News Agency

۹۱ پروژه کشاورزی بخش کشاورزی همدان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان این که در دهه فجر امسال ۹۱ پروژه در بخش کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: افتتاح این میزان طرح هزار و ۸۵۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

۹۱ پروژه کشاورزی بخش کشاورزی همدان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۹۱ پروژه در بخش کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این که از این تعداد ۱۳ پروژه در حوزه آب و خاک شامل احیا و بازسازی قنوات، سامانه نوین آبیاری و پوشش کانال‌های افتتاح می‌شود، افزود: چهار پروژه نیز در حوزه امور عشایری، چهار مورد شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۱۶ پروژه در بخش باغبانی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در حوزه تعاون روستایی یک پروژه، در بخش دامپروری هشت پروژه همچون پرورش گوسفند داشتی، گاوداری شیری و پرواری و در بخش دامپزشکی یک مورد پروژه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این که در بخش شیلات و آبزی‌پروری پنج طرح قابل افتتاح است خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع کشاورزی و تبدیلی ۱۲ پروژه، در صنعت طیور پنج طرح و منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۵ طرح به بهره‌‌برداری می‌رسد.

بهراملو تاکید کرد: در مجموع ۹۱ طرح به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که طرح‌های قابل افتتاح هزار و ۸۵۹ نفر اشتغال مستقیم و دو هزار و ۷۱۷ نفر اشتغال غیرمستقیم به دنبال دارد گفت: در حوزه بهینه‌سازی پروژه‌های آب کشاورزی به طور نمادین در شهرستان تویسرکان کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر به برپایی میز خدمت در ۱۰ روستای استان طی دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه دهه فجر در صد روستا طی ۱۰ روز از جمله دیدار مردمی، برپایی میز خدمت، بررسی مشکلات کشاورزان و جشن انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن انقلاب با مشارکت روستاهای هم‌جوار به همت جهادگران و کشاورزان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

بهراملو با اشاره به تقدیر کشاورزان نمونه ملی استان در دهه فجر گفت: ۴۱ کشاورز نمونه ملی در دهه مبارک فجر در روستاهای استان طی مراسمی با حضور خانواده تجلیل می‌شوند چراکه کشاورزان پیشرو، نخبگان در عرصه تولید به حساب می‌آیند.

وی برگزاری جشن انقلاب امسال را متفاوت با سال‌های گذشته دانست و تاکید کرد: پروژه‌هایی دهه فجر با حضور مسئولان استانی و کشوری به افتتاح می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید