Iranian Agriculture News Agency

کشت گوجه فرنگی در بیضا آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز کشت گوجه‌فرنگی نشایی در سطح 270 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح کشت این محصول تا پایان فصل کشت به هزار و 500 هکتار برسد.

کشت گوجه فرنگی در بیضا آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه کشت گوجه‌فرنگی از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد، گفت: همه نشاهای گوجه‌فرنگی مورد نیاز کشاورزان در گلخانه‌های موجود در شهرستان بیضا تولید می‌شود و 10 واحد گلخانه‌ای با مساحت 60 هزار مترمربع کار تهیه و تامین نشاء را به عهده دارند.

به گفته وی؛ عمده ارقام نشاء مصرفی این محصول صیفی شامل برومیا، سانسید، 4129، ثمین، باسیما، بدرو، متین و 8320 است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان تماما به روش نواری آبیاری می‌شود، اضافه کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، استفاده از بذر مناسب، شرکت در کلاس‌های ترویجی و رعایت اصول فنی کاشت از سوی کشاورزان از جمله دلایل تولید محصول با کیفیت در بیضا است.

وی توضیح داد: کشت و برداشت گوجه‌فرنگی در بیضا با ایجاد اشتغال فصلی قابل توجه، علاوه بر فروش در میادین میوه و تره بار استان و تامین گوجه‌فرنگی یک واحد صنعتی تولید رب گوجه در شهرستان  بیضا، به کارنجات رب گوجه شهرهای مجاور نیز ارسال می‌شود.

مویدی خاطرنشان کرد: سال گذشته 87 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از سطح هزار و 450 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید