Iranian Agriculture News Agency

اصلاح الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم از توزیع نهاده‌های سال زراعی جاری بر مبنای رعایت اصلاح الگوی کشت با هدف حفاظت از آب و خاک و پایداری تولید خبر داد.

اصلاح الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سردار انصاری بیان کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی در ارائه خدمات و توزیع نهاده‌های زراعی بر رعایت الگوی کشت مناسب منطقه‌ای بر پایه بهره‌وری و حفاظت از منابع پایه به‌عنوان ثروتی ملی با هدف بر پایداری تولید تاکید دارد.

این مقام مسئول با اشاره به محصولاتی که در طرح الگوی کشت به استان فارس ابلاغ شده است، افزود: در این طرح بر کشت محصولات اساسی پاییزه مانند گندم، جو، چغندر قند پاییزه، گیاهان روغنی نظیر کلزا و کاملینا، حبوباتی همچون عدس، نخود، گیاهان دارویی و محصولات بهاره و تابستانه شامل ذرت دانه‌ای، ذرت علوفه‌ای و کنجد، محصولات صیفی کم آب بر توصیه و اولویت بندی شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: بنا به دستور العمل اجرایی، کشاورزانی که تناسب الگوی کشت را رعایت کنند می‌توانند کودهای یارانه دار سهمیه خود را دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم به تامین کود اوره از ابتدای شهریورماه سال گذشته علی‌الرغم محدودیت‌های قانونی در کشت محصولات آب بر مانند برنج کاری به میزان هزار و 350 تن به‌عنوان سرک محصولات تابستانه توزیع شده است اشاره کرد و گفت: برای محصولات پاییزه نیز از ابتدای کشت تاکنون بیش از دو هزار و 500 تن کود اوره توزیع شده و کار خرید حمل مابقی سهمیه با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی و کارگزاری‌ها به تناسب نقدینگی در حال انجام است.

انصاری با تاکید بر این موضوع که این مدیریت بیش از یک کیسه کود اوره به ازاء هر تن گندم به کشاورزان تحویل داده است، خاطرنشان کرد: توزیع یک کیسه کود اوره به ازاء هر تن گندم مطابق با سهمیه ابلاغی استان به شهرستان‌ها است و بر اساس اعلام مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شهرستان رستم از شهرستان‌هایی است که بیشترین جذب سهمیه تخصیصی را داشته است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید