Iranian Agriculture News Agency

تشکیل 115 پرونده تخلف صنفی در فارس

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون هزار و‌ ۱۱۰ مورد بازرسی از صنوف انجام شده است که ۱۱۵ مورد محرز و پس از طی مراحل قانونی، پرونده تخلف برای صنوف متخلف تشکیل شده است.

تشکیل 115 پرونده تخلف صنفی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا شیخ در تشریح بازرسی‌های انجام شده در ایام نوروز بیان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در ایام نوروز ۱۲ تیم دو نفره برای 12 منطقه تقسیم بندی شده در سطح شهر شیراز تشکیل شد و تیم‌های پنج گانه با نواحی پنج گانه بسیج که هر گروه دارای حداقل ۱۰ زیر مجموعه بود و تیم‌های 11 گانه اصناف برای یازده منطقه شهرداری و هماهنگی با سر بازرسان که هر کدام حداقل ۱۰ زیر مجموعه را در بر می‌گرفت تشکیل شد و نظارت بر کالاهای اساسی را به جد دنبال کردند. 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ۱۵۰ کاسب معتمد در این ایام افزود: با فعالیت دو سامانه مردم رسی و سامانه 2020 در این ایام، گزارشات ارسالی مردم در حوزه کالاهای اساسی و بازار ثبت شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در سال جاری تعداد ۹۶ بازرسی در سطح شهرستان شیراز و ۵۷۶ بازرسی در سطح استان فارس انجام شده است.

شیخ خاطرنشان کرد: تعداد کل بازرسی از ابتدای فروردین ماه تاکنون یک هزار و‌ ۱۱۰ مورد بوده است که ۱۱۵ مورد محرز و پس از طی مراحل قانونی، پرونده تخلف برای صنوف متخلف تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: بیشترین تخلفات در حوزه گران فروشی، عدم ‌درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و‌ کم فروشی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: صنوفی که بیشترین تخلفات را داشتند پروتئین، میوه و تره بار، آرد و‌ نان بوده است.

شیخ با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی، تعاون روستایی، اتحادیه های میوه و تره بار، خبازان، مرغ و گوشت نیز فعالیت و مشارکت بسیار خوبی با جهاد کشاورزی استان در حوزه نظارت داشتند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد کل بازرسی  انجام شده از واحدهای صنفی بالغ‌بر 25 هزار و 500 مورد بوده است که در این خصوص هزار و ۸۹۰  فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی در خصوص ثبت شکایات در سامانه‌ها افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه 2020 تعداد ۲۵۷ گزارش ثبت شد که ۱۵۳ مورد بررسی شد. همچنین سال گذشته در این سامانه هزار و 986 گزارش ثبت شد و هزار و 890 مورد بررسی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در سامانه مردم رسی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد گزارش مردمی ثبت شد و گزارشات در حال بررسی است. از سوی دیگر در این سامانه در سال گذشته ۱۶۵ مورد گزارش ثبت شد که بررسی 125 گزارش انجام شد.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت یاوران شورای شهر مناطق 11 گانه شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی در شهرستان ها در قالب تشکیل ۷۲ تیم بوده است. 

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین در خصوص میزان توزیع مرغ منجمد در ایام نوروز بیان کرد: از روز یکم الی پنجم فروردین ماه جاری با خودروهای سیار بالغ‌بر ۵۰ تن مرغ منجمد در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

شیخ یادآور شد: از ابتدای بهمن سال گذشته تاکنون ۴۸۰ تن گوشت منجمد در هزار فروشگاه زنجیره‌ای و تعاونی مصرف توزیع شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید