Iranian Agriculture News Agency

عملیات سمپاشی و محلول پاشی کودهای ریزمغذی با پهپادهای کشاورزی در جلفا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از انجام عملیات سم‌پاشی و محلول پاشی کودهای ریزمغذی با پهپادهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

عملیات سمپاشی و محلول پاشی کودهای ریزمغذی با پهپادهای کشاورزی در جلفا

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: اجرای عملیات سمپاشی و محلول پاشی کودهای میکرو و ماکرو توسط پهپاد کشاورزی در سطح بیش از ۵۰ هکتار از مزارع گندم و کلزای شهرستان با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از پهپاد کشاورزی برای مزارع و باغات از جمله افزایش سرعت محلول‌پاشی و سم‌پاشی و صرفه‌جویی در وقت (به ازای هر هکتار حداکثر 10 تا 15 دقیقه وقت لازم است)، حفظ سلامت کاربران (استفاده از نیروی کارگری در حین سم‌پاشی به صفر می‌رسد) و کاهش مصرف آب، بیان کرد: باید کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی را به کاربرد پهپادها و شیوه‌های نوین سم‌پاشی و  تغذیه محصولات کشاورزی تشویق کرد.

عباسی با اشاره به اینکه کشاورزی نوین می‌تواند به کمک کشاورزان بیاید و تغذیه محصولات با کمترین میزان مصرف کود و عناصر غذایی با پهپاد امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: در حین انجام عملیات محلول پاشی آموزش‌های لازم در خصوص کاربرد سموم و ترکیب آنها با کودها و همچنین استفاده صحیح از پهپاد برای عملیات سم‌پاشی و کود پاشی به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید