Iranian Agriculture News Agency

گلستان پیشرو در حوزه گردشگری کشاورزی در کشور

همایش گردشگری کشاورزی به میزبانی استان گلستان ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در محل توسکستان مزرعه گردشگری کشاورزی فانوس جنگل برگزار شد.

گلستان پیشرو در حوزه گردشگری کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، محمد برزعلی رئیس سازمان در این همایش، تعامل صاحب‌نظران و نخبگان بخش گردشگری کشاورزی، طرح چالش‌ها و آسیب‌شناسی در زمینه گردشگری کشاورزی و شناخت توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی را از مهمترین اهداف برگزاری همایش اعلام کرد بررسی نقش گردشگری کشاورزی در توسعه پایدار روستایی، برندسازی محصولات و خدمات، اقتصاد سبز، متنوع سازی و افزایش درآمد کشاورزان، کار آفرینی، آموزش و ترویج گردشگری کشاورزی و ظرفیت گردشگری کشاورزی در برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها، چالش‌ها و مسائل حقوقی فعالیت مزارع گردشگری کشاورزی را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد و افزود: توسعه گردشگری کشاورزی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان بوده و به افزایش درآمد خانوارهای روستایی کمک خواهد کرد.

برزعلی با بیان این‌که گردشگری کشاورزی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با هدف جذب مخاطب به واحدهای کشاورزی بوده که موجب افزایش ارزش افزوده محصولات برای کشاورزان می‌شود، گفت: در گردشگری کشاورزی خدمات گردشگری به‌عنوان یک بازوی محرک به زیرساخت کشاورزی اضافه می‌شود.

وی با توضیح این که گردشگری کشاورزی محدود به زراعت نیست، گفت: در مزارع گردشگری کشاورزی تمامی واحدهای کشاورزی مانند باغبانی، پرورش دام، طیور و آبزیان قابل تعریف و اجرا است.

هم‌زمان با برگزاری همایش گردشگری کشاورزی در استان گلستان سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پیامی به این مناسبت که در محل همایش قرائت شد، عنوان کرد: «گردشگری کشاورزی به عنوان راهبردی توانمند و دارای مزیت نسبی می تواند موجبات تحول اقتصادی را از طریق کارآفرینی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط فراهم آورد.»

هر یک از سخنرانان مدعو در خصوص موضوع همایش و ظرفیت‌های استان گلستان در بخش گردشگری کشاورزی مطالبی بیان کردند. اهدای لوح تقدیر و معرفی سه مزرعه گردشگری کشاورزی استان پایان بخش این همایش بود.

همایش گردشگری کشاورزی به همت جهاد کشاورزی گلستان و با همکاری پارک علم و فناوری گلستان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان، مرکز تحقیقات و آموزش، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و اتاق بازرگانی گرگان و هم چنین سه مزرعه گردشگری استان برگزار شد.

 

خبرنگار: محمدصادق سالاری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید