Iranian Agriculture News Agency

برداشت غلات از مزارع گراش آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: عملیات برداشت گندم، جو و کلزا از سطح هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 6 هزار و 500 تن محصول از این سطح تولید شود.

برداشت غلات از مزارع گراش آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با تلاش و کوشش کشاورزان عملیات برداشت غلات از سطحی معادل هزار و 700  هکتار گندم، 150 هکتار جو و 50 هکتار کلزا انجام می‌شود.

به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به 6 هزار تن گندم، 500 تن جو و 150 تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد ولی خوشبختانه بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.

مرادی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش آرد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.       

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از هر هکتار محصول گندم و جو برداشت شده به طور میانگین سه تن کاه و کلش جمع‌آوری می‌شود، گفت: امسال با هزار و 900 هکتار کشت گندم، جو و کلزا پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار کاه تولید شود که این میزان کاه و کلش تولیدی تامین کننده بخشی عمده‌ای از علوفه مورد نیاز دامداران شهرستان گراش خواهد بود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید